Mi a Google titka?
A Google hivatalos vállalati weboldalán megtekinthető a cég 10 parancsolata. Ennek első pontja:
“A felhasználó az első, minden más ezután következik.”
A többi pontot itt olvashatod el, érdemes rászánni pár percet: https://www.google.hu/intl/hu/about/company/philosophy/
Ennek szellemiségében fejleszti a keresőmotort a Google 1998-óta.
Larry Page alapító társtulajdonos egyszer úgy jellemezte a „tökéletes keresőmotort”, mint valamit, ami „pontosan megérti az igényeket, és pontosan a kívánt információt adja vissza”.
Mára a Google valóban egy olyan eszköz lett, mely szinte mindig a kívánt információt adja vissza. Ez persze annyit jelent, hogy a tömegek igényeit elégíti ki a legjobban. Tehát, ha az Ausztráliában élő bátyám felhív, hogy keressek neki gyorsan egy közértet Sydney-ben, akkor hiába írom be, hogy közért Sydeney, nem járok sikerrel. Persze, ha Grocery Store-t keresek akkor már menni fog.
A Google filozófiája az AdWords hirdetésekben
A Google a hirdetések területén is igyekszik megőrizni ezt az irányelvet és ezért hozták létre a minőségi mutatót. A minőségi mutató segítségével a relevánsabb hirdetések kedvezőbb áron kerülnek a találati lista élére, míg ugyanazért a pozícióért egy rosszabbul teljesítő hirdetőnek többet kell fizetnie.
Egy új AdWords kampány létesítésének egyik nagyon fontos eleme a kulcsszó kutatás. Fontos, hogy megtaláljuk, mely kulcsszavakra szeretnénk megjelenni, melyekre releváns a termékünk/szolgáltatásunk. Ez a folyamat ideális esetben az alábbi lépésekből áll:
1. Definiáljuk az általunk gondolt fő kulcsszavakat.
2. Megnézzük, hogy a nagyobb konkurenciáink milyen kulcsszavakat használnak. Erre jó módszer a meta keywords ellenőrzése az oldal forráskódjában.
3. A Google AdWords Keywords Tool segítségével megkeressük azokat a kulcsszavakat, melyek még szóba jöhetnek a Google statisztikái szerint.
4. Kizárjuk negatív kulcsszavakkal a biztosan nem releváns megjelenések halmazát.
Ezek után gyakran két féle kulcsszó marad az Adwords kampány vázlatában: biztosan jó kulcsszó és kérdéses kulcsszó.
Honnan tudjuk, hogy a kérdéses kulcsszavak megfelelőek-e?
Itt jön képbe a Google filozófiája, hogy a tökéletes keresőmotort hozza létre. Tehát, ha beírunk egy kifejezést a keresőbe, akkor az eredménylista lényegében a korábbi keresők tartalmi elvárásainak minőségi rangsora. Ez azt jelenti, hogy megnézhetjük, hogy mi jár az emberek fejében. Ha a találati lista első oldalán nincs olyan tartalom, ami nagyon hasonlít a miénkre, akkor a korábbi keresők nem ránk voltak kíváncsiak. Tehát az olyan oldalakon, mint a miénk, az adott kifejezése keresve a viselkedésünk arra utalt, hogy nem találták meg, amit kerestek.
Hirdessünk, vagy ne hirdessünk?
Ez persze nem azt jelenti, hogy nem kell hirdetni ezekre a kulcsszavakra, csak ez inkább a célkonverziós értéktől és a hirdetési büdzsétől függ. Érdemes az ilyen kulcsszavakat külön hirdetéscsoportba vagy kampányba szervezni, hogy jól áttekinthetően lássuk az AdWords kezelőfelületén ezen csoport teljesítményét. És mivel az ilyen kulcsszavakra keresők nem pont az általunk kínált szolgáltatásokat/termékeket keresik, ezért hasonlóan figyelemfelkeltő hirdetéseket kell írni, mint egy display hálózatos kampánynál.
Remélem a fenti leírás Neked is segíteni fog egy többszörösen megtérülő Adwords kampányok felépítésében. Hiszem, hogy a professzionális kulcsszó kutatás és a megfelelő kulcsszó lista létrehozása a sikeres kampány egyik legfontosabb eleme.
Természetesen ne feledkezz meg a kulcsszó egyezésekről sem!
Üdv,
Balázs