Hogyan változtatta meg a hirdetési környezetet a 4 top hirdetés
A Keresőoptimalizálás és az AdWords pro-kontra harca újabb mérföldkőhöz érkezett. A Google 2016. márciusában bevezette a 4 db top hirdetés megjelenését az organikus találatok felett, amíg a jobb oldalról eltűntek a hirdetések. Tehát mostmár 4 top pozícióra lehet licitálni és a brand kulcsszavakra is érdemes hirdetni. De miért is? A brand kulcsszavak általában nem túl drágák, de eddig felesleges volt hirdetni rájuk, mert a természetes találatok között, ideális esetben az első helyen voltunk, ami szépen látszódott. De most fordult a kocka.
Egy most indított Google keresés eredményezhet 4 darab top hirdetést, majd alatta egy Google Maps térképet, ami azt jelenti, hogy a természetes találatok egy vagy akár két lefelé görgetéssel fognak csak megjelenni. A mai felgyorsult világban egy két másodperc alatt eldöntjük és „leszkenneljük” a képernyőt, nem hogy lefelé görgessünk. Főleg, ha azt vesszük alapul, hogy az online marketingesek folyamatosan A/B tesztelik a hirdetés szövegeket és a legvonzóbbakat hagyják csak meg. De minden kattintásért fizetni kell, ellentétben a Seo-val, aminek segítségével minden Keresésnél 24 órában ott lehetünk, amíg az AdWords-el ez sok esetben nagyon drága. Tegyük hozzá azért, hogy a Seo sem egy olcsó dolog, sőt lehet sokkal drágább is az AdWords-nél. A Seo fő hátrányáról még nem is beszéltünk, az időről és az eredményekről. Adott esetben egy Seo optimalizálás elhúzódhat 4-8- 10 hónapig, de akár egy évig is szemben az Adwords-el, ahol akár pár perc alatt megjelenhetünk.
A Google kiváló tehetséggel megáldott analitikusai és sales-ei hosszú tesztelések és számítások után
arra jutottak, hogy mindenkinek jobb lesz, ha AdWords-ön 4 darab top hirdetés fog megjelenni, de a Google-nek biztosan. Ez a rendszer nem olyan túl régen jelent meg és még nem igazán érezzük a hatásait, de az előzetes tapasztalatok azt mutatják, hogy drágulnak az átkattintási költségek és nő az átkattintási arány. Ez értelemszerű AdWords kampánykezelés szempontból, hiszen ugyanaz az a mennyiségű hirdető licitál kevesebb helyre, így nőhetnek a költségek, továbbá az eddigi jobb oldalra leadott klikkek száma is átterelődött balra.
Mi sem bizonyítja jobban, hogy az egymásra licitáló hirdetők licitjei az egekbe szökhetnek, Angliában az online casino piac elképesztő átkattintási költségeket generál. Hihetetlen 148 Font (!)-os átlagos kattintási költséggel kell számolni a „play live blackjack” kulcsszóra (forrás: https://searchenginewatch.com/2016/04/14/the-top- 100-most- expensive-keywords- in-the-uk/). Mindent összegezve nem az a kérdés, hogy melyiket használjuk hanem, hogy milyen sorrendbe és milyen költségvetéssel indítsuk el a kampányainkat, tehát a harc folytatódik tovább…