+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Az alacsony CPC és a jó pozíció titka – azaz mindent a minőségi mutatóról és lehetőségeiről

Az-alacsony-CPC-és-a-jó-pozíció-titkaMi is az a minőségi mutató?

AdWords fiók kezelése során a célunk mindig az, hogy a kívánt hirdetési pozíciót a legalacsonyabb kattintási költséggel tudjuk elérni. A költséghatékony hirdetéshez pedig mankóként szolgál a minőségi mutató, mely segítségével pontosan megtudhatjuk, min kell fejlesztenünk célunk eléréséhez.

A minőségi mutató iránytűként kijelöli az utat, hogy merre induljunk el hirdetéseink optimalizálásában. Három tényező hat ki az értékére: a céloldal élménye, a hirdetés relevanciája és a várható átkattintási arány. Ezek minősége alapján 10-es skálán mutatja meg, hogy az adott kulcsszó, céloldal vagy hirdetés mennyire releváns a Google szerint. Azért nagyon hasznos mutató, mert a végső értéken túl arról is ad tájékoztatást, hogy miért ezt az értéket kaptuk. Mindig jelöli, hogy a három befolyásoló tényezőből melyik szerepelt rosszul, így tudhatjuk, hogy mit kell fejlesztenünk. Ha mégsem látunk részletes leírást, az pedig csak azt jelenti, hogy még nem gyűlt össze elég adat az értékeléshez.

A minőségi mutató értékének növeléséhez oda kell figyelnünk, hogy a hirdetéscsoportunkban szereplő kulcsszavak illeszkedjenek a hirdetésszövegünkhöz és landoló oldalunkhoz. Fontos, hogy minél jobban szegmentáljuk kulcsszavainkat, hogy így egy hirdetéscsoport összes kulcsszavára releváns hirdetéseket tudjunk létrehozni, és hogy végül olyan landoló oldalra vezessenek a hirdetéseink, amiken releváns tartalmak találhatók. Így tehát a relevancián van a hangsúly: ha a kulcsszavaink, hirdetésszövegeink és a landoló oldalunk összhangban van, jó úton járunk egy jó minőségi mutató felé.

A historikus minőségi mutató

A minőségi mutató kisebb ráncfelvarráson esett át ebben az évben, és a Google fejlesztéseinek segítségével még több elemzési lehetőségre ad esélyt. Eddigiekben csak a jelen időpontra láthattuk a mutató értékét, azonban ez évtől már historikusan is láthatjuk az adatokat. Ez valójában azt jelenti, hogy visszamenőleges is tudjuk monitorozni a változását, napokra lebontva fürkészhetjük, hogy hogyan alakultak az eredmények. Lebonthatjuk napokra, nem csak a minőségi mutatót, de bármelyik tényezőjét is, hiszen már ezeket is külön oszlopként tudjuk felvenni a kampányjelentésben. Ez azért nagyon hasznos, mert ha változtatásokat hajtunk végre, pontosan láthatjuk, hogy milyen hatása volt a munkánknak. Ezen felül visszanézhetjük az adatok változását, így az elemzésben is sokat segítve még jobban megérthetjük a múltbéli adatokat.

Akkor mi is kell egy sikeres hirdetéshez?

Az eddig említett relevancia mellett a hirdetésszövegeknél ne feledkezzünk meg a hirdetésbővítményekről sem, amik azon kívül, hogy hasznos plusz információkkal egészítik ki a hirdetésszövegünket, a hirdetés méretét is megnövelik feltűnőbbé téve bennünket a keresőben.

Fontos, hogy a várt átkattintási arány is befolyásolja a minőségi mutatót, ezért egy részletes, releváns, nagyobb méretű, színes-szagos hirdetéssel ezt is növelhetjük. Ezután fontos, hogy oda vezessük az érdeklődőt, amire keresett. A főoldalt csak akkor használjuk, ha nincsen specifikusabb weboldalunk. Egyébként pedig mindig készítsünk releváns landing oldalakat hirdetéseinkhez, hogy magas minőségi mutatóval olcsóbban tudjunk megjelenni.

Összegzésként elmondhatjuk, hogy már senkinek sem elérhetetlen a 9-10-es minőségi mutató, ha kellően odafigyel erre a mutatóra és értékei alapján optimalizál.

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek