A Google az AdSense rendszeren keresztül lehetőséget biztosít a weboldal-tulajdonosok számára, hogy az oldalukon lévő szabad felületeket értékesíthessék a hirdetői piacon az elérhető legmagasabb áron. A hirdetési pozíció tulajdonosának lehetősége van megszabni az AdSense felületén, hogy milyen méretű és minőségű hirdetéseket enged megjelenni. Mindezt úgy, hogy nincs szükség tárgyalásokat folytatni és megállapodásokat kötni a hirdetőkkel.
Az így létrejövő hirdetési felületkészletet a Google főleg az AdWords display hálózatán keresztül értékesíti a hirdetőknek úgy, hogy a hirdetők licitálnak a kívánt pozíciók megszerzéséért. Jelenleg a Google AdWords rendszere biztosítja a legfejlettebb beállítási és mérési folyamatokat ahhoz, hogy a hirdető üzenetét eljuttathassa a megfelelő célközönségnek.
Tehát első ránézésre ez egy tökéletes rendszer, ahol a kínálat az AdSense-en keresztül találkozik az AdWords rendszerén át megjelenő kereslettel egy közvetítőn – Google – keresztül, a megfelelő áron kelnek el a hirdetési pozíciók, és a végén mind a három szereplő elégedetten távozik.
Azonban, mint minden tökéletesnek látszó rendszer, ez is rejt magában buktatókat. A hirdetési felületek tulajdonosai nem mindig járnak el jóhiszemű módon. Az egyik egyszerű példa, amikor valaki létrehoz egy olyan weboldalt, aminek nincs valós, értékelhető tartalma, robotok segítségével látogatottnak tüntet fel, és megpróbálja eladni az oldal szabad felületeit az AdSense rendszer segítségével. Bár a Google rendszerei próbálják kiszűrni az ilyen jellegű felületeket, azonban a világháló olyan méretűvé vált, és a növekedés oly hihetetlenül gyors, hogy a minden nap megjelenő újabb és újabb oldalakat nem tudja megszűrni.
Hogy megértsük a probléma méretét, érdemes megnézni a Nemzetközi Hirdetők Szövetségének (ANA) 2017-es évre vonatkozó riportját. A teljes online ökoszisztémát feldolgozó tanulmány bemutatja, hogy bár a csaló megjelenésekből (Fraud) származó hirdetői veszteség mértéke a 2017-es évben 10%-ot csökkent, az összeg nemzetközi szinten még így is 6,5 milliárd dollárt tesz ki. A kutatás szerint a számítógépes hirdetés megjelenítés 9%, míg a videó hirdetések 22%-a csalás volt. A mobil hirdetések meglepő módon kevésbé fertőzöttek, mint az várták, kevesebb, mint 2%-os volt a fraud megjelenések száma.
A probléma mérete mutatja, hogy szükség van hatékony iparági szabályozásra, és hogy az elmúlt időszakban a szabályozás hatására elindult a tisztulás, azonban egy átlag hirdető számára még mindig elég magas a rizikója annak, hogy az online hirdetési költségének egy részét csalóknak fizeti ki. Ennek megakadályozásában azonban a nagyobb display forgalmat bonyolító marketing ügynökségek segíthetnek.
A Drive Online Marketing ügynökség az elmúlt években folyamatosan figyeli a partnerei AdWords forgalmát. Felhasználva az évi több mint 350 millió megjelenést, 3,5 millió kattintást statisztikai és empirikus úton összegyűjtjük azon oldalakat, amelyek nem bonyolítanak valós forgalmat, csak robotok segítségével generálnak hirdetés megjelenést és kattintást. Ügyfeleink AdWords kampányaiból kizárjuk ezen oldalakat biztosítva, hogy hirdetési megjelenéseik valóban eljussanak az internet látogatóihoz.