Az egyedi értékesítési előnyök típusai
A legtöbb területen hatalmas a verseny a cégek között, ezért nem könnyű megtalálni azt az ideális egyedi értékesítési előnyt, ami segít bevonzani a potenciális vásárlókat. Az egyedi értékesítési előnynek két típusa lehet: vagy valami olyat kínálunk, amit csak a mi cégünk tud nyújtani, vagy olyasmit hirdetünk, amit mindenki más tud, de csak mi kommunikáljuk a vásárlók felé. Az első típusba tartozhat például egy marketing ügynökség, mint amilyen a Drive Online, amely nem csak hatékonyságot ígér, hanem teljes körű szolgáltatást, tehát egyszerre tud tartalmat gyártani, Google Ads kampányt menedzselni vagy stratégiai tanácsadást nyújtani. A második típusba tartozhat például annak kommunikálása, hogy a megrendelt terméket 3 munkanapon belül garantáltan megkapja a megrendelő – ezt a legtöbb online áruház tudja nyújtani, mégsem építi mindegyik erre a kampányát.
Milyen az ideális egyedi értékesítési előny?
Az ideális egyedi értékesítési előny valamilyen fogyasztói félelemre reagál, vagy megerősít egy meglévő elvárást. Ha egy cég törékeny termékeket forgalmaz, például üvegpoharakat, akkor jogos félelem a vásárló részéről, hogy mi történik, ha a dobozt kinyitva szilánkokra törve találja a megrendelt árut. Ilyen esetben hatékony kampányt lehet építeni arra, ha a cég törésgaranciát vállal minden megrendelt pohárra, és megtéríti a sérülten célba érkező termékek árát. Az is fontos szempont, hogy az egyedi értékesítési előny megfogalmazása valamilyen konkrétumra épüljön. Sokkal nehezebb meggyőzni a vásárlókat olyan homályos tartalmú szókapcsolatokkal, mint a „hatalmas árukészlet” vagy az „óriási tapasztalat”, ezért érdemes inkább úgy fogalmazni, hogy „30 ezer m2-es raktár” vagy „25 év tapasztalat”.