+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Szárnyal az online kereskedelem a vírus hatására

szárnyal az online kereskedelem

Az egyik halála a másik kenyere, tartja egy svéd közmondás, ami tökéletesen illik a koronavírus felbukkanása óta eltelt fél évre a hazai kereskedelemben. A járvány miatti bezárások egész iparágakat rendítettek meg, a rendezvényszervezők, a vendéglátósok vagy éppen az idegenforgalomból élők egyik napról a másikra bevétel nélkül maradtak. A hirtelen kialakult helyzetnek azonban nem csak vesztesei voltak és vannak, hanem nyertesei is. Miközben gyakorlatilag az egész országot karanténra ítélte a koronavírus, a mindennapi igényeket továbbra is ki kellett elégíteni, ezért a vásárlások jelentős része átvándorolt az online térbe. A GKI Digital és az Árukereső.hu friss kutatása szerint ez azt jelenti, hogy 2019 azonos időszakához képest majdnem 35%-kal nőtt 2020 első félévének online forgalma, és meghaladta a 355 milliárd forintot.

Mi idézte elő a növekedést?

Az e-kereskedelem ilyen mértékű fellendülését elsősorban bizonyos termékkategóriák megnövekedett népszerűsége okozta. A forgalom jelentős része a bezárt, csökkentett nyitvatartással üzemelő vagy a víruspánik miatt elkerült élelmiszerboltokból és áruházakból csatornázódott át. Sokan tervezett vásárlásokat hoztak előre attól félve, hogy a leálló világgazdaság miatt később nem lesz lehetőségük beszerezni ezeket az árucikkeket. Illetve akadtak extra költések is, amelyekre nem került volna sor, ha nincs a járvány, mint például a home office-hoz és a digitális oktatáshoz elengedhetetlen számítástechnikai eszközök, az elsősorban otthon használható sporteszközök vagy a barkácsoláshoz szükséges szerszámok.

Kik a legnagyobb nyertesek?

A legnagyobb bővülést az FMCG-szektor könyvelhette el. Az FMCG (angolul Fast-Moving Consumer Goods) a gyorsan forgó fogyasztási cikkek összefoglaló neve. Ide tartoznak például az élelmiszerek, tisztítószerek, vitaminok és gyógyszerek. A dobogó második fokára az otthon, kert, barkács szektor futott be, ami azzal magyarázható, hogy a bezártságot és a hirtelen megnövekedett szabadidőt sokan közvetlen környezetük szebbé tételére akarták kihasználni. Ezután következnek a számítástechnikai és a műszaki cikkek, majd a ruhák és a sporteszközök.

Mi várható a jövőben?

Nem tudni, mikor várható a második hullám, milyen súlyos lesz, és milyen intézkedésekkel reagál rá a kormány. Ami biztos, hogy a webáruházak jól vizsgáztak, a szállítócégek és a futárok bírták a terhelést, vagyis egy újabb „szobafogság” feltehetően kisebb rémületet okozna, mert már van egy kipróbált megoldás az igények kielégítésére. És az is biztos, hogy nem csak a forgalom növekedett meg az online térben, hanem a verseny is, ezért egyre fontosabb a hatékony hirdetés, hogy ajánlatunk minél olcsóbban minél több potenciális vásárlóhoz eljusson – ebben segít a Drive Online Marketing profi és lelkes csapata!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek