+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Black Friday az online marketingben

black friday

2020 rendhagyó évként fog bevonulni a történelemkönyvekbe a koronavírusnak és az azzal kéz a kézben járó gazdasági visszaesésnek köszönhetően. Ám ahogy korábban már írtunk róla, a gazdaság nem minden szegmensét érintette tragikusan a változás, az e-kereskedelem pedig egyértelműen a nyertesek között van, hiszen a vásárlások jelentős része átköltözött az online térbe. Hogy ez a trend a vírus elmúltával is folytatódik-e, azt egyelőre nem lehet megjósolni, az idei év kereskedelmi csúcspontjai, a Black Friday és a karácsony azonban egészen biztosan sokkal nagyobb online forgalmat generálnak majd, mint a korábbi években.

Online péntek

A november negyedik csütörtökét követő péntekre (idén november 27-re esik) időzített óriási leárazások minden évben bekerülnek a hírekbe – még ha nem is mindig pozitív előjellel. Mi, magyarok először úgy szereztünk tudomást róla, hogy eljutottak hozzánk azok a rendszerint az USA-ban készült videók, amelyeken a civilizáció mázát levetkőző vásárlók mennek ölre egy-egy akciós lapostévéért vagy porszívóért. Talán ennek is köszönhető, hogy Magyarországon a többség inkább online vásárol a fekete pénteken, az idei évben pedig feltehetően még többen fogják az internetes vásárlást választani. Márpedig ez azt jelenti, hogy a kereskedőknek és a hirdetőknek is másképp kell felkészülniük az idei kampányra.

A fekete péntek buktatói

Óriási a verseny a vásárlók figyelméért, ezért a cégek egymásra licitálva ígérnek mind nagyobb kedvezményeket, ám érdemes azért észnél lenni, és csak olyan akciókat meghirdetni, amelyek minden körülmények között profitábilisak maradnak. Arra is ügyeljünk, hogy a megnövekedett forgalom és érdeklődés meg fogja terhelni a weboldalt, amire műszaki fejlesztéssel fel lehet készülni előre. Ha ezt elmulasztjuk, annak súlyos következményei lehetnek, egy lefagyott webáruháznál ugyanis nem sok rosszabb reklám létezik. Amellett sem lehet szó nélkül elmenni, hogy a GVH egyre komolyabb bírságokat osztogat azoknak a cégeknek, amelyek megítélésük szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatnak a Black Friday akciók reklámozása során. Korábban is előfordultak néhány tízmilliós büntetések, idén nyáron azonban az egyik legnagyobb webáruház 892 milliós (!) bírságot kapott, mert a meghirdetett 80%-os kedvezmények a valóságban árukészletük csak kevesebb, mint 1%-ára vonatkoztak, és még véletlenül sem azokra a termékekre, amelyek a reklámkampányban szerepeltek.

Bírjuk logisztikával!

A webáruházak műszaki fejlesztéséről már volt szó, de ugyanilyen fontos az online megrendelt termékek eljuttatása a vásárlókhoz. A csomagpontokra érkező rendeléseket egy bizonyos rendelésszám felett érdemes leállítani, a korlátozott cellaszám miatt ugyanis akár hetekre feltorlódhatnak a küldemények, ez pedig óhatatlanul is a vásárlók elégedetlenségéhez vezet. Hasonló okokból ajánlatos több futárcéggel is szerződést kötni, ha az egyik esetleg „elesik” az óriási csomagdömpingben, akkor is ki tudjuk szolgálni a megrendelőket.

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek