A Google 2021-ben sem lassít, és gőzerővel folytatja a Google Ads fejlesztését. A múlt héten a broad match modifier és a phrase match összeolvadásáról adtunk hírt, most pedig a Gmail-kampányoktól veszünk érzékeny búcsút. 2021. július 1-től ugyanis megszűnnek az önálló Gmail-hirdetések, ez a célzási típus beolvad a Discovery-hirdetésekbe, és nem lesz lehetőség a különválasztásukra. Nézzük, miről is van szó pontosan!
Mi az a Gmail-hirdetés?
A Gmail-hirdetések jelenleg főként a „Promóciók” vagy a „Közösségi” mappába érkeznek e-mail formájában, amelyekre rá kell kattintani, hogy láthatóvá váljon a bennük lévő tartalom. Ez nem csak szöveg lehet, hanem videó vagy fénykép is, illetve minden esetben megjelenik egy link is, ami elvezet a hirdető által meghatározott landing page-re. A mostani Gmail-hirdetéseknél a hirdető az úgynevezett expandért fizet, vagyis amikor a felhasználó ténylegesen megnyitja az e-mailt, és megjelenik a képernyőjén az abban elhelyezett tartalom.
A Gmail-hirdetések beolvadnak a Discovery-kampányokba
A Google azt ígéri, hogy a Discovery-kampányokban létrehozhatjuk újra a Gmail-hirdetésekre vonatkozó jelenlegi beállításainkat, három dologra azonban jó lesz odafigyelni: a költségkeretre, a licitre és a célzásra. A Discovery-kampányok költségkeretét érdemes a jelenlegi Gmail-hirdetések keretének duplájára emelni, ezért cserébe azonban nem csak a Gmail-felhasználókat érhetjük el velük, hanem YouTube-on és Discover-en is megjelenhetünk. Emellett arra is fel kell készülnünk, hogy egészen másmilyen eredményeket kapunk majd, mint amiket a Gmail-kampányokban megszokhattunk. Ajánlattételi stratégiaként kezdésnek jó ötlet a cél-CPA választása. A Google azt ajánlja, hogy elsőre az utolsó 30 nap átlagának 120%-át állítsuk be célként, amit később természetesen a tapasztalatok alapján módosíthatunk. A célzásnál az egyetlen különbséget a kulcsszó célzás jelenti. Aki ezt a módszert alkalmazza, annak érdemes létrehoznia egy Egyéni célközönséget a Gmail-hirdetések legjobban teljesítő kulcsszavai alapján.
Díjazás
A díjak elszámolásában nem lesz különbség, a Discovery-kampányok esetén ugyanúgy az első kattintásért, vagyis az expandért számol fel díjat a Google, ahogyan azt már megszokhattuk a Gmail-hirdetéseknél. (Egyes országokban elérhető a Gmail-hirdetések egy másik verziója is, amihez képest némi változást jelent a Discovery-kampányok díjazása, ez azonban a magyar hirdetőket nem érinti.)
Az online marketing kampányok hatékonysága a megfelelő beállítások és a kapott eredmények értelmezésének függvénye, ebben segítenek a Drive Online Marketing tapasztalt és lelkes szakemberei!