A Google a közelmúltban egyre nyomatékosabban igyekszik rávenni a hirdetőket arra, hogy a korábban megszokott ETA-k (Expanded Text Ads – kiterjesztett szöveges hirdetések) helyett inkább az újonnan bevezetett RSA-kat (Responsive Search Ads – reszponzív hirdetések) alkalmazzák. A Google eddigi tevékenységét ismerve nem lennénk meglepve, ha ez az első lépés lenne a kiterjesztett szöveges hirdetések kivezetése felé vezető úton, és idővel a most még választható reszponzív hirdetések jelentenék az egyetlen opciót. Vagyis nagyon úgy fest, hogy előbb-utóbb minden hirdető kénytelen lesz közelebbi ismeretséget kötni a reszponzív hirdetésekkel.
Mi az a reszponzív hirdetés?
A reszponzív hirdetések legfontosabb ismérve, hogy automatikusan módosítják méretüket, megjelenésüket és formátumokat annak érdekében, hogy a lehető leghatékonyabban kitöltsék a rendelkezésükre álló hirdetőfelületet. A Google folyamatosan teszteli a különböző kombinációkat, így választva ki a legjobban teljesítő változatokat, vagyis mindent elkövet annak érdekében, hogy a hirdetések a lehető leghatékonyabbak legyenek. De vajon tényleg hatékonyabbak az RSA hirdetések a hagyományos, kiterjesztett szöveges hirdetéseknél?
Tényleg jobban teljesítenek az RSA hirdetések az ETA-knál?
A Search Engine Land nevű, keresőmarketinggel és keresőoptimalizálással foglalkozó, mértékadó portál szakértői 5600 véletlenszerűen kiválasztott Google Ads fiókot vizsgáltak meg, hogy választ kapjanak kérdésükre. Az általuk tanulmányozott fiókok közel 75%-a használ reszponzív hirdetéseket, ami azt jelenti, hogy kipróbálták ezt a hirdetéstípust, és elégedettek a teljesítményével. Majdnem 25% továbbra is ragaszkodik a statikusabb kiterjesztett szöveges hirdetésekhez, és mindössze 0,3% hagyta abba az RSA-k használatát, vagyis csak nagyjából minden 300-ik ügyfél volt elégedetlen a reszponzív hirdetések hatékonyságával. A fenti számok alapján a reszponzív hirdetések kiütéssel nyertek, de valóban ennyire fekete-fehér a helyzet?
Nem minden arany, ami reszponzív
A Google statisztikái szerint hiába jobb a reszponzív hirdetések konverziós aránya, ezeknek a konverzióknak a minőségéről nincs adatunk, így azt sem tudhatjuk, hogy az ilyen hirdetéstípust használó cégek nagyobb bevételhez jutnak-e, mint azok, amelyek ragaszkodnak a kiterjesztett szöveges hirdetésekhez. Illetve az sem mindegy, hogy ki mennyire releváns szövegezésű RSA-val akarja magához csábítani a vásárlókat. A végkövetkeztetés tehát az, hogy önmagában a reszponzív hirdetések használata nem garancia a sikerre, ugyanakkor megfelelő módon alkalmazva hatékonyabb lehet az ETA típusú hirdetéseknél.
Nehéz eligazodni az online hirdetések világában? A Drive Online Marketing Google Ads szakértői segítenek megtalálni a leghatékonyabb, személyre szabott hirdetési megoldást!
Forrás: https://searchengineland.com/rsas-vs-etas-how-when-and-why-ppc-experts-use-them-344754