Az elmúlt egy év rákényszerített bennünket arra, hogy mindent átgondoljunk. Sokáig azt vártuk, hogy visszatér az élet a „normális” kerékvágásba, majd abban reménykedtünk, hogy sikerül alkalmazkodnunk az „új normalitáshoz”, mostanra pedig kénytelenek voltunk megszokni a „bizonytalanságot”. Sok céget önhibáján kívül maga alá temetett a járvány, míg más vállalkozások az új helyzetnek köszönhetően kezdtek szárnyalni. Az online értékesítés és marketing jelentősége ugrásszerűen megnőtt, és az elmúlt egy év bebizonyította, hogy a digitális átállás nem egy szükséges rossz, hanem egy mentőöv, amelybe kapaszkodva egy vállalkozás felszínen maradhat a bizonytalanság tengerén. Nézzük, mi az, ami versenyelőnyt biztosíthat egy cég számára ebben az időszakban!
- Gyors reagálás a megváltozott fogyasztói igényekre
Nem minden vállalkozás tud otthon használható fitness eszközöket vagy szupergyors kenyérrecepteket kínálni, ennek ellenére mindenkinek meg kell próbálnia reagálni a vásárlók szükségleteire, ha nem akar lemaradni. Ehhez először is fel kell mérni és meg kell ismerni a célcsoport igényeit, hogy aztán az új információkra alapozva lehessen módosítani vagy teljes egészében újragondolni a marketingkampányok stratégiáját.
- A vásárlók megszólítása
Ötből négy fogyasztó számára fontos, hogy egy cég személyre szabott ajánlattal keresse meg. Minden egyes nap több milliárd keresést folytatnak a Google segítségével, és mindegyik mögött más-más motiváció és történet rejlik, ezért kulcsfontosságú, hogy egy cég minél jobban megismerje saját vásárlóközönségét. Az első kézből, etikus módon szerzett információk felértékelődnek ebben a folyamatban, hiszen ezek segítségével lehet kiépíteni egy olyan fogyasztói közösséget, amelynek tagjait aztán mind hatékonyabban tudja megszólítani egy cég a célzott hirdetésekkel és egyéb marketingeszközökkel.
- Kreativitás
Amikor minden állandóan változik, nem lehet sémákra és „ezer éves” kipróbált módszerekre támaszkodni. A kreativitás ezekben a dinamikusan változó időkben elengedhetetlen. Az elmúlt egy év egyik nagy tanulsága, hogy a kontextus legalább olyan fontos, mint a tartalom. Míg korábban egy vidám (maszk nélküli) fiatalokkal zsúfolásig tele koncertteremről az önfeledt jókedv jutott eszünkbe, ma inkább a felelőtlenségre asszociálnánk. A hirdetések hatékonyságát 75%-ban a kreatív minőség határozza meg, ezért aki nem mer kreatív lenni vagy nem hajlandó a kreativitásra áldozni, az könnyen úgy járhat, hogy elszáguld mellette a változó világ.
A Drive Online Marketing csapata segít eligazodni az online marketing útvesztőjében! Akár kampánymenedzsmentre, akár tartalomgyártásra, akár egy kis kreativitásra van szükséged, nálunk megtalálod a megfelelő szakembert!