+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Így készítsd el a tökéletes bannert!

A banner (magyarosan „reklámcsík”) egy honlapon elhelyezett hirdetéstípus, az online marketing egyik legfontosabb eszköze. A bannerhirdetések alapja általában egy statikus vagy animált kép, amelyen különböző grafikák, szövegek is helyet kapnak. Céljuk felhívni a figyelmet a reklámozott dologra (márkára, termékre, szolgáltatásra, eseményre, vagy bármi egyébre), és arra ösztönözni a felhasználót, hogy rákattintson a hirdetésre. Úgy működnek, mint egy üzlet elé kirakott molinó. A lehetséges ügyfelek meglátják, megtetszik nekik az ajánlat, amit a banner ígér, és betérnek az üzletbe – vagyis rákattintanak a hirdetésre, és eljutnak a honlapra. A jó banner tehát aranyat ér. Lássuk, hogyan is kell jó bannert készíteni!

  1. Figyelj a fontossági sorrendre

A hatékony banner egyszerre építi a brandet, és tereli a forgalmat a kívánt weboldalra. Ennek három alapvető eleme van: az első a céges logó, amelynek mindenképpen szerepelnie kell benne, de ügyelj rá, hogy ne legyen hangsúlyosabb, mint a rendkívül vonzó ajánlat, amelynek a leginkább szembetűnőnek kell lennie. A harmadik a CTA (call to action – felhívás cselekvésre) gomb, ez próbálja rábírni a felhasználót magára a kattintásra.

  1. Csak egyszerűen

A tartalom és a forma is legyen egyszerű, a felhasználók többsége ugyanis mindössze egyetlen másodpercre fog rápillantani a banneredre. A jó szöveg sokat mond kevés szóval. A jó kép azonnal értelmezhető. Ha túl bonyolult, amit lát, a felhasználó nem foglalkozik vele.

  1. A gombok megfelelő használata

A jól elhelyezett és jól eltalált színnel feltüntetett gomb akár többszörösére is növelheti az átkattintási arányt. A megfelelő gomb a banner jobb alsó sarkában van, színe pedig ízlésesen, ugyanakkor jól láthatóan elüt a hirdetés fő árnyalataitól.

  1. Használj keretet

Az emberi szem ösztönösen a kereten belüli tartalmat keresi. A hatékony bannernek jól látható kerete van, ahol a grafika a keret belső széléig ér. A fehér hirdetéseket ezért szokás vékony, szürke keretbe foglalni.

  1. Legyen azonnal olvasható

A címsor és a kenyérszöveg egyértelműen különüljön el egymástól. Négy sornál hosszabb szöveget ne írj egy bannerbe, és ne használj dőlt betűket, nagyon vékony betűtípust vagy 10-esnél kisebb betűméretet.

  1. Animálj

Az animált bannerek általában jobban teljesítenek a statikus hirdetéseknél, de ügyelj rá, hogy ne vonják el a figyelmet a hirdetés fő üzenetéről. Alkalmazz egyszerű animációkat, amelyek legfeljebb 15 másodperc hosszúak, és nem ismétlődnek háromnál többször.

  1. Beolvad, de észrevehető

A jó banner harmonizál az oldal színeivel, ugyanakkor ki is tűnik onnan. Fontos, hogy mindig jól látható és kattintható legyen.

  1. Légy következetes

A bannerhirdetés linkje egy landing page-re vezeti a felhasználót, ezért ügyelj rá, hogy a hirdetés szövege összhangban legyen a márkáddal és az ajánlatoddal, nehogy összezavard vele a felhasználót.

  1. Merj sürgetni

A kontrasztos színválasztással kifejezhetsz egyfajta sürgetést is. A jó bannerhirdetések általában nem finomkodnak.

  1. Válassz jó képeket (ha szükséges)

A frappáns fotók és grafikák fokozhatják hirdetésed hatékonyságát, de képek nélkül, jól eltalált szöveggel és szép tipográfiával ugyanolyan hatékony lehetsz.

  1. A méret itt is számít

Ha a fájl méretéről van szó, minél kisebb, annál jobb – a jó banner ugyanis gyorsan betölt, még mielőtt a látogatók tovább görgetnének, és lemaradnának róla.

  1. Válassz megfelelő formátumot

JPG, PNG, GIF vagy HTML5 – ezeket használd, ha azt szeretnéd, hogy gördülékenyen menjenek a dolgok.

Bonyolultnak tűnik? Nem véletlen, hogy a bannerkészítés egy külön szakma. Ha nem akarod a véletlenre bízni kampányod sikerességét, válaszd a Drive Online Marketing profi csapatát!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek