+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Bevezetés a kulcsszókutatás rejtelmeibe 1.

A kulcsszókutatás célja megkeresni és azonosítani azokat a kulcsszavakat, amelyeket a felhasználók az internetes keresések során használnak. A kulcsszókutatás jelentősége abban áll, hogy segítségével jobban megismerhetjük a célpiacot, és feltérképezhetjük, hogyan keresnek a felhasználók az általunk kínált tartalomra, szolgáltatásra vagy termékre. A kulcsszókutatás révén megtudhatjuk, hogy mit keresnek az emberek, hányan keresik azt, és milyen formában kíváncsiak az adott információra. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány hasznos tanácsot és stratégiát a minél hatékonyabb kulcsszókutatás érdekében!

Tedd fel a megfelelő kérdéseket

Mielőtt belevágnánk a keresőoptimalizálásba, fontos, hogy tisztában legyünk a reklámozni kívánt tartalommal és a kitűzött célokkal. Sokan kihagyják ezt a lépcsőfokot, hiszen a kulcsszókutatás időbe telik, azt pedig anélkül is tudják, milyen keresőszavaknál szeretnének a találati lista élére kerülni. A felhasználók azonban nem biztos, hogy pont arra kíváncsiak, amit egy vállalkozás a legfontosabbnak gondol, a kulcsszókutatás tehát azért nagyon fontos, hogy a kereslet és a kínálat találkozzon egymással.

Milyen szavakra keresnek az emberek?

Ahhoz, hogy minél több potenciális vásárlót tudj online üzletedbe terelni, tudnod kell, hogyan keresnek az emberek arra a termékre, szolgáltatásra vagy információra, amit kínálsz nekik. Egy esküvőkre specializálódott virágüzlet valószínűleg az „esküvő” és a „virág” keresőszavak esetében szeretne a találati lista élére kerülni, a kulcsszókutatás segítségével azonban szembesülhet vele, hogy a „menyasszonyi csokor” vagy „esküvői csokor” kifejezésekre sokkal gyakrabban keresnek a felhasználók.

Milyen gyakran keresnek azokra a szavakra?

Minél nagyobb a keresés volumene egy adott kulcsszóra vagy kifejezésre, jellemzően annál több munkát igényel, hogy egy vállalkozás a találati lista élmezőnyébe tudjon kerülni az organikus kereséseknél. Ha valaki például cipők forgalmazásával szeretne betörni a piacra, annak rá kell jönnie, hogy a „cipő” keresőszónál az első tíz helyet nagy cégek foglalják el – ilyen esetben évekbe is telhet, mire az új vállalkozás fel tud kapaszkodni a találati lista első oldalára. Vagyis minél többen keresnek egy adott szóra, annál nagyobb a verseny, ezért ilyenkor általában az a legelőnyösebb, ha specifikus és kevésbé gyakori keresési kifejezéseket célzunk be.

A „hosszú farok” kulcsszavak

Az úgynevezett „long tail” (vagyis „hosszú farok”) kulcsszavak alatt azokat a kifejezéseket értjük, amelyekre kevés találat érkezik, de sok van belőlük, ezért összességében komoly forgalmat képesek generálni. Ráadásul ezek a kevésbé népszerű kulcsszavak sokszor jobb konverziós arányt produkálnak, mint a népszerűbbek. Hogyan lehetséges ez? Hiába van a pizzériánk az első helyen a „pizza” szó találati listáján, nem biztos, hogy ez konverziót ér, aki ugyanis ezt a szót üti be a keresőbe, lehet, hogy a pizza receptjére, tápértékére vagy éppen a történetére kíváncsi. Aki viszont a long tailnek minősülő „pizza házhoz szállítás a belvárosban” kifejezésre keres, annak már a kezében a pénztárcája.

Ha kíváncsi vagy, mit keresnek pontosan a vásárlóid, bízd a kulcsszókutatást a Drive Online Marketing szakembereire! Ez a sikeres keresőoptimalizálás és Google Ads kampányok alapja.

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek