A koronavírus-járvány egyik kulturális mellékhatása, hogy egyre divatosabbá válik az életritmus lelassulása, a lassabb élet. A „slow living” új korszakában élünk, amelynek egyre több híve van. Ez számos formában tetten érhető, de a jelenség egyik legékesebb bizonyítéka az ezzel kapcsolatos YouTube tartalmak töretlenül növekvő népszerűsége. Azoknak a videóknak, amelyeknek a címében szerepel a „slow living” kifejezés, 2020-ban négyszeresére nőttek a megtekintései az előző évhez képest. Ez az adat arra enged következtetni, hogy sokan kaptak kedvet olyan hobbikhoz, amelyeket korábban túlságosan időigényesnek ítéltek.
„Slow living” a gyakorlatban
A lassabb életritmus, a rohanás elutasítása, az elmélyülés pozitív hatásainak felfedezése persze nem újkeletű dolog, az ezzel kapcsolatos videóknak már tíz évvel ezelőtt is megvolt a maguk stabil rajongótábora. Ami újdonság, hogy ez a rajongótábor szemmel láthatólag folyamatosan gyarapszik. A „slow living” videók általában nem akarják megváltani a világot, hanem egy egyszerű, meditatív tevékenységet mutatnak be ráérősen, minden sietség nélkül. Lehet az egy csésze tea elkészítése, egy sütemény megsütése, egy virág megmetszése vagy egy kávé elfogyasztása – vagyis gyakorlatilag bármi, a lényeg az, hogy élvezzük ki ennek a tevékenységnek minden pillanatát, néhány percre vagy órára elmenekülve a COVID miatt bizonytalanná vált mindennapokból.
Mit jelent ez a trend a vállalkozások és a hirdetők számára?
Rövid távon ez egy lehetőség azon cégek számára, amelyek a lassú élethez kapcsolható tevékenységekben utaznak, mint például a kertészkedés vagy a főzés, mert így kreatív módon próbálhatnak kapcsolatot teremteni az efféle tartalmakra vágyó fogyasztókkal. Hosszú távon azonban ennél többről van szó: egy általános viselkedésbeli változásról, illetve a fogyasztói vágyak és szükségletek átalakulásáról. Amelyik vállalkozás ezt megérti, az képes lehet új köntösbe csomagolni üzenetét, és új stratégiát kialakítani ennek mentén. Felmerülhet persze a kérdés, hogy mi lesz, ha véget ér a járványhelyzet, és az életünk újra visszatér a normális kerékvágásba. Mivel a „normális” jó eséllyel azt fogja jelenteni a jövőben, hogy egyre többen dolgoznak otthonról rugalmas munkaidőben, ezeknek az új típusú munkavállalóknak pedig igényük van a hobbikra és a meditatív kikapcsolódásra, a „slow living” trend valószínűleg hosszú ideig velünk marad, ezért hirdetőként is érdemes számolni vele.
A Drive Online Marketing tapasztalt és lelkes csapata segít a hatékony marketingstratégia megtervezésében!