+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Munkaerőtoborzás a Facebookon

Jó munkaerőt találni soha nem volt könnyű feladat, jelenleg pedig, amikor a munkaerőhiány szinte a gazdaság minden szegmensét érinti, kimondottan nehéz. Ennek következtében felértékelődtek a munkaerőtoborzás hatékony eszközei, a munkáltatóknak ugyanis elemi érdeke, hogy minél több emberhez el tudják juttatni hirdetésüket. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján az online toborzás leghatékonyabb eszközei a közösségi oldalak, azon belül is a Facebook és az Instagram, ezeken keresztül ugyanis rengeteg felhasználót, illetve potenciális munkavállalót lehet elérni.

Miért éppen a Facebook?

Röviden azért, mert szinte mindenki fent van rajta. 2021-ben a 9,7 milliós Magyarországon mintegy 6,75 millió felhasználója volt a Facebooknak, és ez a szám feltehetően azóta sem változott túl sokat. Ráadásul a legnagyobb arányban a 25-34 éves korosztály van jelen, márpedig a legtöbb munkaadó számára éppen ők jelentik a célcsoportot. A Facebook másik nagy előnye, hogy az Instagram és a TikTok egyre növekvő népszerűsége ellenére a felhasználók még mindig ezen a felületen töltik a legtöbb időt, átlagosan napi 37 percet. Mivel a Facebookon mindenféle életkorú és iskolázottságú felhasználó megtalálható, hatékonyan működik fizikai munkát igénylő állások esetén is, szemben például a LinkedInnel, ahol elsősorban fehérgalléros pozíciókra szoktak jelentkezőket keresni.

A Facebook álláshirdetések előnyei

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a Facebookon nem csak az aktív álláskeresőket lehet elérni, hanem azokat is meg lehet szólítani, akik egyelőre még nem keresnek új munkahelyet, ám egy csábító ajánlattal fel lehet kelteni az érdeklődésüket. A Facebookon emellett rendkívül hatékonyan lehet célozni érdeklődési kör és területi elhelyezkedés szerint is. Bár az oldal legújabban életkorra és nemre nem engedi szűrni a hirdetéseket, algoritmusa elég intelligens ahhoz, hogy releváns felhasználóknak mutassa meg a hirdetéseket, így ha egy munkáltató egy Shakespeare-előadás Júliáját keresi, a hirdetést feltehetően nem nyugdíjas korú férfiaknak fogja megjeleníteni a Facebook. Szintén pozitívum hirdetői szempontból, hogy akár napi hirdetéseket is be lehet állítani, ezért ha viszonylag gyorsan megtalálja valaki az ideális munkaerőt, egyetlen napig sem kell utána feleslegesen hirdetnie. Mivel a hirdetés szövege és megjelenítése teljes egészében a hirdetőn múlik, csak a kreativitás szab határt annak, mennyire figyelemfelkeltő álláshirdetéssel rukkol elő valaki.

Ha új munkaerőt keresel, válaszd a leghatékonyabb toborzási módot – kollégáink nagy tapasztalattal rendelkeznek a Facebook toborzásban!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek