+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Milyen kihívásokkal küzdenek a hazai cégek a marketing terén?

Az e-kereskedelem és online marketing évek óta felszálló ágban van. Egyre több cég hirdet az online térben, és egyre több ember vásárol otthona kényelméből az interneten keresztül. Ezt a trendet csak felerősítette a koronavírus és az azt követő lezárások, amelyek hatására olyanok is ismerkedni kezdtek az online vásárlással, akik korábban elutasították azt. Erre a változásra természetesen a cégeknek is reagálniuk kell, ha nem akarnak hátrányba kerülni, ám ez sokszor nem könnyű.

Öreg kutya nem tanul új trükköket

Létezik egy elmélet, amely szerint az emberek többsége minden olyan jelentős változást, ami 40 éves koruk után következik be a világban, reflexszerűen elutasítanak, és inkább a korábbi jól bevált módszerekhez ragaszkodnak. A hazai cégek vezetőinek nagyobbik része túl van ezen az életkoron, és bár az internet már jó ideje része az életünknek, sokan közülük még mindig nem ismerték fel az online marketing jelentőségét. A Digiméter 2022-es felmérése 10-es skálán mindössze 2,6-re értékelte a magyar kkv-k digitális felkészültségét. Az elöregedett vezetői réteg nem marketingérzékeny, nem tartja a lépést a korral, és nem hajlandó tudomásul venni, hogy a vásárlói szokások átalakultak. A „jó bornak nem kell cégér” mondás talán sosem volt teljesen igaz, manapság azonban kimondottan megtévesztő, egy jó weboldal és megfelelő SEO nélkül ugyanis a legjobb termék vagy szolgáltatás is láthatatlan marad a konkurencia hirdetései mellett. Online marketing ügynökség segítségét mindössze a hazai kkv-k 3%-a veszi igénybe, ami riasztóan alacsony arány, és részben talán arra is magyarázattal szolgál, miért olyan nehézkes sok magyar cég számára a külföldi terjeszkedés.

Meghódítani a világot

Régen a külföldi terjeszkedés egészen máshogy festett, mint manapság. Kulcsfontosságú volt hozzá egy jó elhelyezkedésű iroda és/vagy üzlet egy nagyvárosban, valamint találni kellett hozzá olyan nyelvet beszélő munkatársakat vagy partnereket, akikre rá lehet bízni a feladatot. Manapság ennek már egészen más a menete. A magyar piacon jelen lévő külföldi cégek példája bizonyítja, hogy sem kirendeltség, sem nyelvtudás nem szükséges a terjeszkedéshez. Sokkal inkább hosszú távú stratégia, jól működő webáruház és egy online marketing ügynökség. A magyar cégek jelentős része azonban hiába nőtte ki a magyar piacot, mégsem meri meglépni a külföldi nyitást, mert hiányzik hozzá a tapasztalat és az a felismerés, hogy online marketing szakemberek nélkül ma már sem terjeszkedni, sem talpon maradni nem könnyű.

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Marketing stratégia

Így tereld a kampányodat

Háromrészes cikksorozatban mutatjuk be az online kereskedelem legforgalmasabb időszakát, a karácsonyi szezont. Az első cikkben azt vizsgáltuk meg, mikor is kezdődik a karácsony kereskedelmi szempontból.

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Vásárlási láz

Az online kereskedelem legforgalmasabb időszakával foglalkozó háromrészes cikksorozatunk első részében azt jártuk körbe, mikor kezdődik a karácsonyi szezon kereskedelmi szempontból. A második részben most a

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Mikor kezdődik a karácsony?

A kereskedelemben a karácsony és az azt megelőző karácsonyi szezon a legforgalmasabb időszak, ezért egyáltalán nem mindegy, mikor indítjuk el az erre vonatkozó hirdetéseket. Ehhez

Tovább olvasom »