drive optimalizalasAdWords kampány optimalizálás a gyakorlatban

Egy AdWords kampány módszer, ami 10-20 óra időmegtakarítást eredményezhet havonta…

Hogy mit jelentenek az AdWords Automata Szabályai?

Ha egy Adwords kampányt egyszer már fáradságos munkával felfuttattunk és elértük, hogy a megfelelő áron szerezzünk konverziókat, akkor itt az ideje, hogy a rutinszerűen végzett kampány optimalizálási műveleteket a gépekre bízzuk. Erre kínálnak remek lehetőséget az Adwords Automata Szabályai, melyeket a Tömeges Műveletek menüben érhetünk el.

Erre figyeljen az adwords automata szabályok létrehozásakor!

De mire hozzunk létre szabályokat? A legalapvetőbb szabály, amire mindenkinek szüksége van, az a alacsony CTR-el (átkattintási arány) rendelkező kulcsszavak szüneteltetése. A 2 %-os átkattintási arány alatti kulcsszavak nagyon megdrágítanak egy adwords kampányt, és azt is jelentik, hogy nem keltjük fel a célközönség érdeklődését eléggé. Ezen kívül érdemes még kattintási költségre és elhelyezésre is automatizálni.

Hogyan működik az optimalizálás az automata szabályokkal?

  • Szabályokat létrehozhatunk kampány, hirdetéscsoport vagy kulcsszó szinten is.
  • Ehhez csak kattintsunk az Automatizálás gombra a kampány statisztikai ablaka felett.
  • Itt kiválasztjuk a számunkra megfelelő szabály sablon.
  • Adjuk meg a matematikai feltételeket!
  • Ne vigye túlzásba a kampány szabályok létrehozását!

Ami nagyon fontos, hogy az AdWords kampány szabályok létrehozását ne vigyük túlzásba! Egy fiókban, ha 4-5 szabálynál több van, azok már jó esetben ütik egymást és nem fogjuk tudni, hogy mi miért módosul. Arra is figyeljünk, hogy elég nagy időintervallumból vegyünk adatokat, ami alapján a művelet dönt, nehogy félrevigyük a kampányt! És végül mindig állítsunk be e-mail értesítőket egy szabályról és legalább az első időkben ellenőrizzük le a változások ésszerűségét!

A minap egy kampányban beállítottam egy új szabályt, ami 3. helyre optimalizálja a megjelenéseket kulcsszó szinten. Az első módosítás 314 kulcsszót érintett. Ennyi kulcsszó manuális elemzése az Adwords felületén eltarthatott volna akár 2-3 óráig is. Az automata szabályok által felszabadított időt pedig újabb összefüggések keresésére tudtam fordítani.

Üdv,

Ormándlaki Balázs

Kapcsolódó blog cikkünk:

driveonline.hu

Egyre inkább háttérbe szorul a SEO?

A Keresőoptimalizálás és az AdWords pro-kontra harca újabb mérföldkőhöz érkezett. A Google 2016. márciusában bevezette a 4 db top hirdetés megjelenését az organikus találatok felett, amíg a jobb oldalról eltűntek a hirdetések. Tehát mostmár 4 top pozícióra lehet licitálni és a brand kulcsszavakra is érdemes hirdetni. De miért is?…
Olvass tovább »

driveonline.hu

Az AdWords kezelőfelülete megváltozik

A Google AdWords fennállásának immáron 15. esztendejét ünnepelte, ez alatt számtalan új funkció, beállítás és lehetőség került napvilágra. Ezt a rettentő sok gombot, fület és adatot nem könnyű egy helyen kezelni úgy, hogy az gyors, könnyen navigálható és esztétikus legyen az Adwords kampánykezelők számára…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

KÉREM AZ AUDITOT

PÖRGESD FEL ÉRTÉKESÍTÉSED!

A Drive Online Marketing segít Neked!

Ajánlatot kérek