Napjainkban egyre több problémát jelent a klasszikus termékértékesítés a nyugati világban. Ez az, amikor valaki kitalál valamit legyártja majd viszonylag hamar valaki legyártja Kínában ugyanazt tized annyiért. Elindul az árháború, mert bizony a távol keleten egyre jobb minőségen gyártanak, így már sok esetben nem lehet azzal védekezni, hogy az európai termék minősége sokkal jobb.  Az árháború nagyon kegyetlen, különösen az Internet korában, amikor bárki a metrón ülve 1 perc alatt megtudhatja, hogy az, amit keres hol a legolcsóbb a világon, és, ha nem sürgős az ügy, akkor pár kattintással megrendelheti azt akár 13000 kilométer távolságból is.

Ne csökkents árat!

Tehát árháborút megnyerni hosszú távon nem lehet, mivel mindig lesz valaki, aki olcsóbban kínálja azt, amit mi is, és szépen lassan elerodálódik a profitunk. Online marketingesként mindig jelzem ügyfeleinknek, hogy az árat inkább emelni kell és nem csökkenteni, hiszen a profitból lehet csak visszaforgatni pénzt a marketingbe, a termékfejlesztésbe, hogy növekedésnek induljon a cégünk.

Termékeladás szolgáltatásknént

És itt jön a lényeg: el kell felejtenünk, hogy terméket adjunk el, mert két azonos paraméterű termék esetén árháborúra számíthatunk.  Meg kell változtatnunk a gondolkodásunkat és a termékértékesítésre is szolgáltatásként kell gondolnunk. Ennek a szolgáltatásnak a termék maga egy apró anyagiasult része csak. Legalább olyan fontos az az út, ahogy a termék eljut a végfelhasználóhoz és az image, amit az általunk nyújtott márka üzen. Mert az emberek többsége szeret azonosulni a termékekkel, szolgáltatásokkal, melyeket fogyaszt.

Az árháború vége: A lovebrand

Szóval, ha ugyan azért a termékért többet szeretnénk elkérni, és szeretnénk, hogy a konkurenciától markánsan különbözzünk, akkor olyan élményt kell adnunk az ügyfeleknek, melyekkel szeretnének azonosulni. A szakzsargon ezt úgy nevezi, hogy lovebrand, azaz szeretetmárka. Ez azt jelenti, hogy amikor használom a terméket eszembe jut, hogy milyen fantasztikus a cég, akitől vettem.  Szép a weboldaluk, támogatják az éhező gyerekeket, csak természetes alapanyagokat használnak és az ügyvezető ingyen tanít az egyetem. Így a termék használatával én is szép leszek, támogatom a gyerekeket és rögtön értelmet is nyert az életem. Kérem szépen, itt az árháború véget is ért…

Mit jelent ez egy kisvállalkozás életében marketing szempontból? Azt, hogy olyan minden egyes marketing kommunikációs elemnek olyan szerethetőnek kell lennie, hogy érzelmileg kellemes legyen tőlünk vásárolni. És ennek a legfontosabb eleme a szép, igényes arculat, legyen az egy weboldal vagy egy offline üzlet.

Doktor úr, súlyos a helyzet?

Sokan keresnek meg minket, hogy készítsünk nekik többszörösen megtérülő Google AdWords vagy Facebook kampányokat, de amikor megnézzük a weboldalukat egyből látszik, hogy a kínált termék színvonala és a weboldal nincs összhangban. Sajnos a fogyasztók egyszerű logikával gondolkoznak: ha nem jó a weboldal, akkor biztosan a termék sem jó. Egyszerűen nem szeretnek bele a termékbe. Pedig az, hogy valaki nagyszerű asztalos, nem feltétlenül jelenti azt, hogy jó marketinges is. Az online világ egy hideg-rideg hely, amit fel kell melegíteni ahhoz, hogy szerethető legyen

Ezeknek az ügyfeleknek fájó szívvel meg kell mondjuk –mint orvos a súlyos diagnózist-, hogy először egy jó webes megjelenést kell csinálni és csak utána jöhet bármilyen online marketing kampányt. Természetesen ebben minden segítséget megadunk ügyfeleinknek. Csinálunk konkurencia elemzést, webergonómiai elemzést, SWOT analízis. Segítünk a lovebrand felépítésében és a hozzá illó arculat kialakításban.  De csak így tudjuk biztosítani, hogy többszörösen megtérülő Adwords kampányokat fogunk csinálni.

Honnan tudod, hogy  jó-e a weboldalad?

Keress rá 2-3 fontos kulcsszavadra és nézd meg a találati lista első 6-7 helyét, az AdWords hirdetéseket is. Nézd meg a konkurenseid, és osztályozd mennyire megkapó elsőre az oldal, illetve mennyire jó a tartalma, ha elkezded olvasgatni.  Ha a Te oldalad legalább olyan jó mint a konkurenseké, akkor jó esélyed van egy sikeres online marketing kampány létesítésére.

Sok sikert! Légy szerethető!

Üdv:

Ormándlaki Balázs

Kapcsolódó blog cikkünk:

drive online remarketing

Mi is az a Remarketing?

Téged is szokott üldözni a Remarketing? Mi is az a Remarketing?
A Remarketing a XI. század legnagyobb marketing fegyvere. A lényege az, hogy egy webhelyen rögzítik azt, hogy te ott jártál…
Olvass tovább »

drive optimalizalas

AdWords kampány optimalizálás automata szabályokkal

Egy AdWords kampány módszer, ami 10-20 óra időmegtakarítást eredményezhet havonta.
Hogy mit jelentenek az AdWords Automata Szabályai?…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

KÉREM AZ AUDITOT

PÖRGESD FEL ÉRTÉKESÍTÉSED!

A Drive Online Marketing segít Neked!

Ajánlatot kérek