Hogyan-és-mikor-posztoljunk-a-Facebookon-és-az-InstagramonMagyarországon a két legnépszerűbb képmegosztó közösségi platform a Facebook (5 800 000 magyar) és az Instagram (1 139 000 magyar).

Amikor márkaként a közösségi média kommunikációnkat tervezzük, akkor a Facebookkal szinte minden esetben számolnunk kell, az Instagram pedig remek lehetőség, ha nagyon szép képeink vannak és fiatal a célközönségünk (17-30 év, főként nők).
Ezeken az oldalakon kreatívan bemutathatjuk a termékeinket, bepillantást engedhetünk a kulisszák mögé (lazább, játékosabb tartalmak), vagy akár megoszthatjuk blogcikkeinket, ezáltal jó minőségű forgalmat terelhetünk a weboldalunkra.

Blogcikkek támogatására, hitelesség, szakmaiság növelésére egyébként kifejezetten ajánlott ezen oldalakon a tartalmaink megosztása.

Minden közösségi oldalnak megvannak a sajátosságai, egy kicsit mindegyik máshogyan működik, más ismeretek szükségesek az eredményes kommunikációhoz.

Facebook

A blogcikkes példánál maradva: a legnagyobb közösségi oldalon lehetőségünk van a céges oldalunkon megosztani bejegyzésünket, melyet fizetett hirdetésekkel kiemelhetünk, hogy minél szélesebb közönséghez eljusson az írásunk. Cikkünket különböző szakmai csoportokban is megoszthatjuk, amennyiben az adott zárt vagy nyitott csoport ezt lehetővé teszi (ha nem jár érte kizárás).

Érdemes tudni, hogy amikor egy posztot írunk, akkor a rendszer az első 480 karaktert engedi azonnal láthatóvá tenni, amennyiben meghaladjuk ezt a karakterszámot, akkor “…” jelzést tesz a szöveg után és egy “Továbbiak” gombot kell megnyomnia a felhasználónak, ha szeretné a teljes poszt szövegét elolvasni.

Ennek elérés szempontjából is van jelentősége, a Facebook ugyanis azt mondja, hogy az 50 karakternél kevesebb szöveget tartalmazó posztok nagyobb elérést kapnak, mint a hosszabbak. Persze ez nem minden esetben igaz, de általánosságban elmondható, hogy minél rövidebb egy poszt, annál jobb, hiszen az emberek kapkodnak, időhiányban szenvednek, így olyan tartalmat érdemes eléjük tennünk, amelyet azonnal képesek értelmezni. Fontos, hogy mindig jó minőségű képeket használjunk, mert a Facebook alapvetően egy vizuális platform, és megtaláljuk azt az időpontot, amikor érdemes posztolnunk. Facebookon a posztok közzétételére a legideálisabb időpontok az a délután 13-16 óra közötti időszak, az este 18-22 óra közötti intervallum és a hétvégék, amikor a legtöbb ember kikapcsolódásra vágyik. A posztok számában pedig napi egy bejegyzésnél többet nem igazán érdemes közzétenni.

Instagram

Ha már a Facebooknál említettük, hogy vizuális platform, fontos a képek minősége, akkor az Instagram esetében ez hatványozottan igaz. Itt érdemes a legjobb képeinket használni, különböző filterekkel felturbózni. Méretben 1080 x 1080 pixeles képeket használjunk, a szöveg terjedelmét tekintve pedig: ha kikerül a posztunk az Instagram hírfolyamba, akkor a bejegyzésünk szövegéből csak az első három sor kerül megjelenítésre, utána a “Továbbiak” gombbal egy linkre kell kattintaniuk a felhasználóknak. Ezért érdemes minél rövidebben megfogalmazni a mondanivalónkat.

Az úgynevezett #hashtageknek kulcsszerepe van az Instagramon, ezeket minden esetben használjuk a bejegyzéseinknél, hashtagnek pedig az adott poszt kulcsszavait adjuk meg. Egyrészt a hashtagek által kereshetővé válik a bejegyzésünk, másrészt növelik a bejegyzésünk elérését.

Mikor posztoljunk az Instagramon? A tapasztalatok azt mutatják, hogy a dél körüli időszak és az esti órák a legalkalmasabbak.

Összegzésként elmondhatjuk, hogy napjainkban a vállalkozások életében kiemelt szerepe van a közösségi médiának, amelyet ha okosan használunk, akkor profitálhatunk belőlük. Érdemes az adott platform sajátosságait figyelembe venni és aszerint kommunikálni, mert így hatékonyabbak és sikeresebbek lehetünk.

Kapcsolódó blog cikkünk:

Hasznos tippek, hogy jobb legyen a kommunikációd a Facebookon

Ma már nem az a kérdés, hogy cégünk jelen legyen-e valamelyik közösségi oldalon (a Facebookon kifejezetten ajánlott), hanem az, hogy milyen stratégiát szánunk vállalatunk életében a közösségi kommunikációnak…
Olvass tovább »

driveonline.hu

Egyre inkább háttérbe szorul a SEO?

A Keresőoptimalizálás és az AdWords pro-kontra harca újabb mérföldkőhöz érkezett. A Google 2016. márciusában bevezette a 4 db top hirdetés megjelenését az organikus találatok felett, amíg a jobb oldalról eltűntek a hirdetések…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

KÉREM AZ AUDITOT