Egy laikus talán nem is tulajdonít nagy jelentőséget egy betűtípusnak, pedig elképesztő ereje van. A jól megválasztott font nem hívja fel magára a figyelmet, csak azt látjuk, hogy rendben van. A milliónyi font közül mindig nehéz a választás, de egy biztos, hogy ha Helvetica-t választunk, abból nagy baj nem lehet, sőt… A Helvetica a tökéletesen megalkotott formájával ott van mindenütt.

Kezdjük ott, hogy a fontokat két típusba sorolhatjuk: talpas (serif) betűk és talpatlan (sans-serif) betűk. A Helvetica az utóbbi csoportba tartozik. A serif betűtípust többnyire könyvben és újságban használják, a talpatlan betűk jobban olvashatóak a számítógép képernyőjén.

A Helvetica története 1957-ben Baselban kezdődött. A svájci Max Meidinger és Eduard Hoffmann egy nyomdaipari cég számára alkotta meg. Céljuk az volt, hogy egy olyan betűtípust hozzanak létre, ami könnyen olvasható és széles körben használható mindenféle feliratok és táblák számára. Eleinte Die Neue Grotesk néven futott, 1960-ban kapta a Helvetica nevet, hogy jobban megállja a helyét a nemzetközi piacon. Sokan a talpatlan betűképek koronázatlan királyának/királynőjének tartják. Ez a font letisztultságot, modernitást, semlegességet fejez ki.

Mindenhol szembejön velünk, kismillió cég választja vállalati arculatához, például a GAP, Orange, Lufthansa, Panasonic, Zanussi, Tupperware, Aprilia, American Airlines. A New York-i metró arculatához is használják és az amerikai űreszközökön is ezzel szerepel a “United States” felirat. A Microsoft Windows-ban levő Arial betűkép is a Helvetica-n alapszik, ezért gyakran összetévesztik a két fontot. A különbség a részletekben rejlik, amihez tényleg tudni kell, hogy mit kell nézni.

Ma már szinte korlátlan mennyiségben érhetőek el különböző betűtípusok, nagyon széles a paletta, nehéz sokszor a döntés… De az elsődleges szabály, hogy a betűtípust mindig az alkalomhoz, tartalomhoz illően kell megválasztani!

Kapcsolódó blog cikkünk:

Hasznos tippek, hogy jobb legyen a kommunikációd a Facebookon

Ma már nem az a kérdés, hogy cégünk jelen legyen-e valamelyik közösségi oldalon (a Facebookon kifejezetten ajánlott), hanem az, hogy milyen stratégiát szánunk vállalatunk életében a közösségi kommunikációnak…
Olvass tovább »

Senki sem látja az AdWords display hirdetések felét!

A Google szerint az AdWords display hálózati megjelenések 56%-át nem látja senki…
Ez elsőre nagyon ijesztően hangzik! Megjelentetünk egy rakás hirdetést teljesen feleslegesen…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

KÉREM AZ AUDITOT

PÖRGESD FEL ÉRTÉKESÍTÉSED!

A Drive Online Marketing segít Neked!

Ajánlatot kérek