Érdemes belevágnom az AdWords-be? Ha igen, akkor milyen költségkerettel és kulcsszavakkal? Milyen hirdetéseket írjak, hogy kitűnjek a konkurensek közül? Eléggé felkészült a weboldalam a hirdetéshez?

Ezek a kérdések minden cég életében megfogalmazódnak, akik az online marketing útjára szeretnének rátérni. Sajnos a legtöbb esetben a válaszok elmaradnak, és az alapos tervezés helyett egyből fejest ugranak a “mély vízbe”. Ez a bizonyos “mély víz” pedig rengeteg fejtörést okozhat az ügyfeleknek, amelyek leginkább az ész nélküli budgetégetéshez vezetnek.

Mindenképpen szükséges egy előzetes kulcsszókutatást végeznünk, amelyből kiderül, hogy az általunk relevánsnak tartott kifejezésekre mennyi keresés van havonta, és átlagosan milyen kattintási költségekkel kell számolnunk.

De hogyan érdemes ebbe belevágni?
Előre tervezéssel!

Tervezzük meg előre, hogy milyen termékeinket vagy szolgáltatásainkat szeretnénk hirdetni!
Például: ha kerti kisgépeket árulunk, akkor érdemes a fűnyíró és a fűkasza kifejezéseket külön vizsgálnunk, hiszen egyes kategóriákra más és más verseny jellemző az online térben, és a költségkeret-tervezésnél látni kell elkülönítve a kategóriák előre becsült adatait ahhoz, hogy eredményes kampányokat építhessünk fel.

Ha elkészültünk a kulcsszavak vizsgálatával és behatároltuk azokat a kategóriákat, amelyekre szeretnénk hirdetni akkor mindenképpen meg kell vizsgálni a költséghatékonyságot. Ha azt látjuk, hogy egy témakörnél átlagban kevés keresés és magas kattintásonkénti költségek jellemzőek, akkor a legtöbb esetben nem érdemes kampányt építenünk rá, hacsak nem az a célunk, hogy a lehető legtöbb keresésnél megjelenjünk, azaz a cégünk ismertségét építsük. Persze a brandépítéshez nem csak az AdWords, hanem más csatornák bevonása is ajánlott, de ez egy másik téma.

Blogcikk_Kutatás_Andris_Kép_20170804_02

Azok a fránya konkurensek…

Minden bizonnyal a legfőbb cél a versenytársak megelőzése, de ahhoz, hogy ezt elérjük, kicsit el kell mélyedni a weboldalaikban és a hirdetéseikben. Sokszor tapasztalható, hogy szinte az összes hirdető ugyanazokat az értékesítési előnyöket írja bele a hirdetései szövegeibe, mint például: „20 év tapasztalat”, „Szakmai segítség”, „Minőségi termékek”. Jogos a felhasználó részéről a bizonytalanság, hiszen szinte mindenki ugyanazt a megoldást ajánlja a problémájára. Ebből a jelenségből kiindulva már nem nehéz következtetni arra, hogy a mi szövegünknek valami másnak kell lennie. Próbáljuk lehengerelni a felhasználókat, és ígérjünk olyat, amit eddig még senki! Itt nem szabad a ló túloldalára esni és valótlanságokat ígérni, de a kollégákkal való közös „brainstorming”-on biztos előkerülnek majd jó és megvalósítható ötletek.

Érdemes megnéznünk a konkurens weboldalak felépítését, látogatottsági adatait, és a forráskódjukban fellelhető különböző marketing célú kódokat is. Ebből is sokat tudunk meríteni, és egy hozzávetőleges képet kapunk arról, hogy mely versenytársaink jelenthetnek komoly fejtörést a jövőben.

Természetesen hiába van egy frankó kutatásunk, amely alapján elkészítjük a tökéletes kampányokat, ha a weboldalunk nem alkalmas a felhasználói igények kielégítésére. Mindenképpen tanácsolt a kampányok indulása előtt egy szakértői csapattal átnézni a weboldalt. Fontos, hogy könnyen navigálható, gyors weboldalunk legyen, amelyen a felhasználóknak nem kell megküzdeniük a céljuk eléréséért, és a hirdetésre kattintás után egyből az a tartalom várja őket, amelyet kerestek.

Ha véleményünk szerint minden készen áll az indulásra, akkor adjunk zöld lámpát a kampányoknak! Viszont a kutatás itt sem érhet véget, hiszen a folyamatosan bejövő adatokból egy idő után olyan következtetéseket kell majd leszűrni, amelyek tudatában egyre jobb és jobb eredményeket tudunk majd produkálni.

Összességében az online kampányok felépítéséhez és hatékony futtatásához folyamatos kutatásra lesz szükségünk, hiszen nincs rosszabb annál, mint hogy egy automatizált rendszerre bízunk egy általunk nem koordinált folyamatot.

Kapcsolódó blog cikkünk:

A-hiteles-mérések-beállítása-vagyis-az-attribúciós-modellezés

A hiteles mérések beállítása, vagyis az attribúciós modellezés

Az online marketingben jelenleg a legnagyobb kihívások közé tartozik a hiteles mérések felállítása a több csatornás konverziós útvonalakon. Elterjedt trend világszerte, hogy amíg valaki eljut egy kívánt célteljesülésig, vagyis a vállalkozás számára értéket teremt…
Olvass tovább »

Az-alacsony-CPC-és-a-jó-pozíció-titka

Az alacsony CPC és a jó pozíció titka – azaz mindent a minőségi mutatóról és lehetőségeiről

AdWords fiók kezelése során a célunk mindig az, hogy a kívánt hirdetési pozíciót a legalacsonyabb kattintási költséggel tudjuk elérni. A költséghatékony hirdetéshez pedig mankóként szolgál a minőségi mutató, mely segítségével pontosan megtudhatjuk, min kell fejlesztenünk célunk eléréséhez…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

KÉREM AZ AUDITOT

Pörgesd fel vállalkozásodat a sikerreceptjeinkkel!

A Drive Online Marketing segít Neked!

Ajánlatot kérek