Nemrég még a Balatonon lubickolt mindenki, de elkezdődött az iskola, sőt mindjárt itt a karácsony!

Akárhogy is nézem, eldördült a start pisztoly. Elindult az utolsó negyedév, ami a kiskereskedelemben jellemzően az év legfontosabb része. Vannak olyan piacok, mint például a játékipar,  ahol ez a 3 hónap adja az éves forgalom 55%-át (saját ügyfeleink 2016-os statisztikái alapján). Ezért nagyon fontos, hogy időben felkészüljünk rá. Sajnos ilyenkor 3 hónap alatt 6 havi terhelés nehezedik egy szervezetre, és ha nincs előre lefektetve minden stratégiailag, abból mindig hibák, tévedések és végül elmaradt hozamok lesznek. Szerencsére a karácsony egy biztos pont, hiszen már januárban lehet tudni, hogy garantáltan lesz idén is, és fel lehet rá időben készülni.

Íme néhány jó tanács, hogy mire figyeljünk év végéig:

Fontosabb dátumok:

  • Singles Day 2017: 2017. november 11. (Az Alibaba tavaly 1 nap alatt 18 milliárd USD forgalmat csinált ezen a napon)
  • Black Friday 2017: 2017. november 24. (de néhány nagy E-commerce már az ezt megelőző héten is tart egyet)
  • Cyber Monday 2017: 2017. november 27.
  • Mikulás: 2017. december 6.

Jó tanácsok:

Logisztika

Még időben állítsuk le a csomagpontokra érkező rendeléseket, mivel a nagyobb csomópontokban feltorlódik az áru a szűkös cellaszám miatt, így akár heteket is várhat valaki a csomagjára. Karácsonykor legyen tartalék szerződésünk minimum +1 logisztikai céggel, hogy amikor az egyik cég beúszik, tudjunk kit hívni. Írjuk ki pontosan a weboldalra, hogy a beérkező rendeléseket meddig tudjuk még szenteste előtt kézbesíteni.

Tárhely

Ellenőrizzük a tárhelyünk memória és processzor erőforrását, hogy elbírják e a nagyobb forgalmat. Meg lehet nézni Google Analytics-ben vagy a szervernaplókban, hogy mennyi látogatónk volt egyszerre a tavalyi karácsonyi szezonban, illetve hogy volt-e erőforrás hiány, majd terheléses sebességtesztet lehet csinálni a megfelelő virtuális user számmal. Erre egy hasznos program a Load Impact. Osztott virtuális tárhelyeknél különösen figyelni kell, mivel a szerveren lévő egyéb webshopok is elfogyaszthatják a mi erőforrásainkat, így érdemes naponta sebességet mérni vagy beállítani egy rendszeres figyelő szoftvert, ami szól, ha elakadás van, ilyen páldául a Site24x7.

Akciós termékek

E jeles napokra készüljünk vonzó akciós termékekkel. Sose minden termékre adjunk hatalmas kedvezményt, hanem csak kategóriánként néhány terméket árazzunk le. Gondolkozzunk ár mátrixban, ahol vannak nagyon alacsony haszonkulccsal rendelkező behúzó termékek, majd egyre profitábilisabb ajánlatok is.

Naptárszerűen írjuk össze, hogy az egyes napokra milyen termékekkel és milyen kommunikációval készülünk. Legalább az akció előtt 2 héttel kezdjük meg az akciós kreatívok és kampányok elkészítését, mivel ilyenkor a kivitelező cégek is túlterheltek.

Figyeljünk, hogy az akciós termékek csak addig legyenek fent az áruházban, amíg valóban van belőle készlet. A fogyasztóvédelem tavaly sok visszaélést fedezett fel e téren, erről számoltak be idén az E-commerce Hungary konferencián, így idén bírságolások várhatóak.

Kommunikáció

Az egyes jeles napok előtt legalább 1 héttel kezdjük el kommunikálni minden csatornánkon, hirdetésekben és a weboldalon is, hogy jön az akció. Ezt megtehetjük akár termékek megjelenítése nélkül vagy csak 1-2 termék megjelenítésével, hogy csökkentsük az akció előtti és utáni napok kannibalizálását. Fontos, hogy ha csak aznap kommunikáljuk az akciókat, akkor nehéz mobilizálni az ügyfeleket és költséges sok embert elérni.

Teszteljünk ki több akciós megfogalmazást is. Van, aki a 20% kedvezményt szereti, van, aki az 5000 Ft-ra ugrik és van, aki az ingyenes kiszállításra. Az viszont biztos, hogy az egyszerű ajánlatok jobban működnek. Például az ingyenes kiszállítás mindenre. Persze ilyenkor lesznek veszteséges csomagok is.

Nyereményjáték sorsolásoknál ügyeljünk rá, hogy a nyertes még megkaphassa a nyereményét szenteste előtt. Így érdemes legkésőbb december 14-én sorsolni.

Előre tájékoztassuk minden ügyfelünket, hogy miként dolgozunk és szállítunk ki termékeket a két ünnep között, illetve hogy mikor kezdjük a munkát az új évben.

Sok sikert, izgalmat és rengeteg profitot kívánok karácsonyra! És ha jó a profit, ne feledkezzünk meg a társadalmi felelősségvállalásról sem!

Kapcsolódó blog cikkünk:

driveonline.hu

Egyre inkább háttérbe szorul a SEO?

A Keresőoptimalizálás és az AdWords pro-kontra harca újabb mérföldkőhöz érkezett. A Google 2016. márciusában bevezette a 4 db top hirdetés megjelenését az organikus találatok felett, amíg a jobb oldalról eltűntek a hirdetések…
Olvass tovább »

driveonline.hu

Innovációs hullám a Google-nél 2016-ban

2016 nyarán sok innovatív fejlesztés és változás látott nagyvilágot a Google AdWords-ben, ezek közül a legfontosabbak…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

KÉREM AZ AUDITOT

PÖRGESD FEL ÉRTÉKESÍTÉSED!

A Drive Online Marketing segít Neked!

Ajánlatot kérek