Először is, mi az a landing oldal?

Hiába jók és kidolgozottak a vevőszerző csatornáink, ha a folyamatok végén lévő oldal, ahova mutatnak, nem szolgálja kellőképpen a céljainkat! Felépíthetünk egy szofisztikált értékesítési tölcsért, végig vezethetjük rajta az érdeklődőket, de ha a végén, a honlapon nem teszi meg azt, amit szeretnénk, hiába minden fáradozásunk.

A landing page, egy olyan céloldal tehát, ami minden részletében azt a célt szolgálja, amiért az egész marketing rendszerünket működtetjük. Ez a cél (más néven, konverzió) lehet vásárlás, hírlevél feliratkozás, kapcsolati űrlap kitöltés vagy bármi egyéb viselkedés, amire szeretnénk a látogatóinkat rávenni.

Mikor van rá szükségünk?

Ha bármilyen felületen hirdetünk, és a weboldalunk egynél több oldalból áll, a látogatóink figyelme könnyen elterelődhet. Például, a Google keresőjében rákeres a termékünkre, és az ott megjelenő hirdetésünkre kattintva (jó esetben) a megfelelő termékoldalra kerül. Itt mondjuk a fejléc menüjében lát valami érdekeset, és hopp, már el is navigált oldalunkról, pedig már csak egy gombnyomásra volt a vásárlástól. Az ilyen estek elkerülése érdekében, landoló oldalakra szinte mindig szükség van.

Mitől lesz jó?

FELÉPÍTÉS
Amire először gondolnunk kell egy landing oldal készítésénél, az a megfelelő felépítés. Itt az egyszerűségen kell, hogy legyen a hangsúly. Ne tereljük el a látogató figyelmét felesleges oldal elemekkel. Akkor vagyunk készen, ha a lehető legkevesebb építőkockából, a megfelelő sorrendben épül fel a céloldal. A célt jelentő gomb, vagy űrlap, mindig a hajtás feletti részre kerüljön. Oldalbetöltődés után azonnal, görgetés nélkül láthatónak kell lennie. A többi elemnek pedig a cél felé terelés kell, hogy legyen a funkciója. Továbbá általános érvényű szabály, hogy minden eszközre optimalizáltan, reszponzívan kell megjelennie az oldalnak. Gyakori hiba, hogy kisebb kijelző méreteknél nem elég látványosan jelennek meg értékesítési előnyök (USP-k), vagy az oldal logikai felépítése elcsúszik, összekeveredik.

EGYÉRTELMŰSÉG
Ha nem egyértelmű azonnal, hogy miről szól az oldal, a látogatóink nagy számban el fogják azt hagyni anélkül, hogy ott bármi is csináltak volna. A magas visszafordulási arány a biztos jele, hogy nem megy át az üzenetünk.

EGY OLDAL – EGY CÉL
Egy landing oldalnak mindig csak egy célja legyen! Nem baj, ha több mindent szeretnénk, de akkor készítsünk minden konverziós célnak külön-külön oldalakat.

FOLYAMATOS OPTIMALIZÁLÁS
Ha elkészült az oldalunk, még csak félig vagyunk meg a munkával. Ha szeretnénk maximalizálni az eredményeinket, érdemes több változatot készítenünk és A-B teszteléssel kiválasztani a legmegfelelőbb variációt. Arra azonban figyeljünk, hogy egyszerre csak egy dolgon változtassunk. Ellenkező esetben nem fogjuk tudni, melyik változtatásnak köszönhetjük, ha változik az eredményünk.

Miből épül fel?

SZÖVEGES TARTALOM
A vizuális tartalmakhoz hasonlóan a szövegekben is a minimalizmusra kell törekedni. A rövid, direkt, az előnyökre és tulajdonságokra koncentráló írás lesz a legcélravezetőbb.

KÉPEK-VIDEÓK
A jó kép egyszerű és releváns. Agyunk, a képi információkat sokkal gyorsabban feldolgozza, így a figyelemfelkeltés kiváló eszköze lehet. Érdemes sok időt szánnunk a legjobb képek megkeresésére, kiválasztására. Az arcot, kezet tartalmazó képeket az emberek általában érdekesebbnek tartják. Ilyenkor a képen lévő arc nézésének irányával, esetleg az ott lévő kezek mutatásával hatékonyan irányíthatjuk a figyelmet a számunkra fontos elemek felé.

GOMBOK
A folyamatok végpontját azok a gombok jelentik, amivel a konverziót ténylegesen végrehajtják. Jellemzően ezek a webáruházak „megrendelés”, vagy egy űrlap „elküldés” gombjai. Ezeknél jelentős optimalizálási lehetőségeket aknázhatunk ki, ha változtatjuk a színüket, textúrájukat, de ami a legfontosabb, a rajtuk lévő feliratot. A fent használt elnevezések rossz példának is tekinthetők. A konkrétabb feliratok szinte mindig jobb eredményekkel kecsegtetnek. Például a „Megrendelés” helyett a „Megrendelem a terméket”, vagy az „elküldés” helyett az „Elküldöm az adataimat” feliratokat érdemes használni. Ne alkalmazzunk, csak célteljesítő gombokat. A többi csak elterelheti a látogató fókuszát.

BIZALOMÉPÍTŐ ELEMEK
A reménybeli vásárlóink, ügyfeleink aggodalmainak kezelése, elaltatása az egyik legfontosabb feladatunk a marketing minden területén. A vásárlói visszajelzéseink kommunikálásával, garanciáink bemutatásával, eddigi eredményeink, díjaink megjelenítésével növelhetjük megbízhatóságunkat, ami jelentős hatással lesz az eredményeinkre.

Ki csinál ilyet?

A legnagyobb jelentősége a landing page-eknek, a fizetett kampányelemeknél van. Éppen ezért, nálunk A Drive Online-nál az AdWords fiókkezelők munkájának része, hogy az értékesítési célokat minél inkább támogató landing oldalakat tervezzenek, hiszen ezek nélkül -ahogy arról a bevezetőben is szó volt- hiába csinálnánk bármilyen jó hirdetéseket, a vágyott célok sokszor nem teljesülnének.

Kapcsolódó blog cikkünk:

Friss szem többet lát

Friss szem többet lát

Az élet minden területén fontos a tökéletességre törekedni, de nagy hiba abba az illúzióba ringatni magunkat, hogy a tökéletességet el is érhetjük. Az online marketingre ez a tétel hatványozottan igaz, hiszen az AdWords-kampányok és a keresőoptimalizálás világa elképesztő ütemben fejlődik és változik…
Olvass tovább »

Tévedni emberi dolog

Ügynökségi élet 4. – Tévedni emberi dolog

Mindenki ismeri a mondást: „Tévedni emberi dolog”, de azt már kevesebben tudják, hogy a Senecától származó idézet itt nem ér véget, hanem így folytatódik…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

KÉREM AZ AUDITOT

PÖRGESD FEL ÉRTÉKESÍTÉSED!

A Drive Online Marketing segít Neked!

Ajánlatot kérek