Az elmúlt években számos cégvezető feltette már magának a kérdést, vajon érdemes-e pénzt áldoznia saját brandje kulcsszavainak hirdetésére. Megoszlanak a vélemények a témában, egyes cikkek azt sugallják, hogy nettó pénzkidobás, mások szerint üzleti öngyilkosságot követ el, aki nem költ rá.

Valójában a brand kifejezések hirdetése több szempontból is fontos. Először is, ezzel megvédhetjük brandünk kulcsszavait a konkurenciától. Másodszor, a brand kifejezések olcsók, szinte mindig alacsonyabb a CPC-jük, mint más kulcsszavaknak. Ráadásul a brand kulcsszavainak hirdetésére költött összeg jellemzően csak egy kis százaléka a kiadásoknak. Az alábbi cikk egy konkrét példán keresztül mutatja be, mi történik, amikor valaki leállítja a brand kampányát.

Az egyik ügyfél le akarta állítani brandje kulcsszavainak hirdetését, mert úgy érezte, hogy nincs rá szüksége. A brand kampány a havi teljes PPC kiadásainak kevesebb, mint 7%-át tette ki, összes brand kiadásai azonban ennek következtében 168%-kal emelkedtek. Nézzük meg, mi is történt pontosan.

A Google brand kampány leállítását követő hónapban a kiadások 9%-kal csökkentek, a konverziók azonban 52%-kal visszaestek, és míg a CPA 91%-kal nőtt, a bevétel 54%-kal, a ROAS pedig 49%-kal csökkent. Hiába növekedtek az organikus keresésekből származó bevételek 12%-kal, ez nem kompenzálta a fizetett keresések elmaradása okozta veszteségeket, és az ügyfélnek összességében 21%-os bevételcsökkenést kellett elkönyvelnie.

Elméletben azt gondolhatnánk, hogy a brand kampány leállítása után is ugyanannyian fognak rákeresni a cégünk nevére és rákattintani az organikus brand hirdetésekre. Az adatok azonban nem ezt mutatják. A statisztikákból emellett az is kiderül, hogy a brand kampány szüneteltetése alatt más csatornákon is visszaesett a bevétel.

Összességében tehát kijelenthető, hogy megéri a brand kampányra költeni, a fenti példából ugyanis egyértelműen kiderül, hogy az organikus keresések nem képesek pótolni az így kieső bevételeket.

Kapcsolódó blog cikkünk:

Az e-kereskedelem mértékegysége avagy a konverziós ráta rejtelmei

Az e-kereskedelemben a „konverziós ráta” azt mutatja, hogy adott időszakon belül hány oldallátogatásból lesz tényleges vásárlás. Mivel az online értékesítés sikere azon múlik, hogyan tudjuk a passzív bámészkodókat fizető vásárlókká tenni, a konverziós ráta a legfontosabb mérőszám ebben a műfajban…
Olvass tovább »

neked-hany-masodperc

Neked hány másodperc után fogy el a türelmed?

Ha három másodpercnél tovább bírod a várakozást, akkor türelmesebb vagy az átlagnál. A Google megbízásából készült egy 63 országra kiterjedő felmérés, amelynek során 79 ezer embert kérdeztek meg internetezési szokásairól…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

KÉREM AZ AUDITOT

PÖRGESD FEL ÉRTÉKESÍTÉSED!

A Drive Online Marketing segít Neked!

Ajánlatot kérek