Felek közötti megfelelő kémiaAz emberi kapcsolatoknak van egy láthatatlan és nehezen meghatározható összetevője. Ez dönti el, kit tartunk szimpatikusnak, kivel kötünk barátságot, vagy éppen kivel tudunk eredményesen együttműködni. Mivel az online marketing ügynökségek és az ügyfelek közös munkájának sikere az együttműködésen múlik, érdemes kicsit körüljárni ezt a láthatatlan tényezőt, amit kémiának szoktak nevezni.

Talán a legfontosabb ezzel kapcsolatban, hogy ha két ember között nem működik a kémia, akkor azért nem feltétlenül valamelyik fél a hibás – egész egyszerűen van ilyen. Rómeó és Júlia között azonnal működött a kémia, de nem valószínű, hogy valaki másért is hajlandóak lettek volna a halálba menni. Mivel az online marketing nem egy szolgáltatás, hanem egy sok kommunikációra és együttműködésre épülő partneri viszony, kulcsfontosságú, hogy a felek között létrejöjjön a megfelelő kémia, különben a legjobb szándék ellenére sem fog működni a dolog.

Ez a kémia felel azért, hogy az ügyfél megbízik-e az ügynökségben, elárulja-e vállalkozása üzleti titoknak minősülő számait, megbízást ad-e egy hosszú távú stratégia kidolgozására, illetve elfogadja-e a marketing szakértők jobbító szándékú javaslatait. Az online marketing ügynökségek ugyanis nem egy sikerreceptet árulnak, nincs olyan általános formula, ami minden vállalkozás forgalmát garantáltan fellendíti. Az egész folyamat egy teljes körű diagnózis felállításával kezdődik, elvégre egy szívsebészben sem bíznánk meg, ha azonnal operációt javasolna mindenféle előzetes vizsgálat nélkül, nem igaz? A vizsgálat négy területre terjed ki: Facebook célcsoport, Google kulcsszó adatok, weboldal auditálása és versenytárselemzés. Amint ez megvan, kezdődhet a közös munka, ám nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a közös munka csak akkor lehet sikeres, ha megvan a bizalom és az együttműködés, azoknak pedig előfeltétele a felek közötti jó kémia. Éppen ezért az első ismerkedő beszélgetésen nem csak az ügyfél vizsgáztatja az ügynökséget, hanem az ügynökség is felméri az ügyfelet, és közösen döntik el, szívesen dolgoznak-e együtt a másikkal.

Kapcsolódó blog cikkünk:

Marketing ügynökségi együttműködés

Ügynökségi élet 1. – Szolgáltató? Nem, partner!

Minden viszonylag új szakterületen, amely nem rendelkezik több generációs berögződésekkel, és amelyhez szüleinktől vagy tanárainktól nem kapunk iránytűt, gyakoriak a tévhitek és a félreértések. Az online marketing ügynökségek munkája sokak számára még mindig homályos hókuszpókusznak tűnik…
Olvass tovább »

Idő, amíg a Google találati listájának élére kerül

Ügynökségi élet 3. – Róma sem egy nap alatt épült

Manapság ahhoz vagyunk szokva, hogy ha az embernek van elég pénze megfizetni a gyorsaságot, akkor szinte bármihez hozzá lehet jutni percek, órák vagy legfeljebb néhány nap alatt. Akadnak azonban dolgok, amelyeknek nem lehet siettetni a növekedését…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

KÉREM AZ AUDITOT

Pörgesd fel vállalkozásodat a sikerreceptjeinkkel!

A Drive Online Marketing segít Neked!

Ajánlatot kérek