Online marketing trendek

Ahogy azt már augusztusban megjósoltuk, a Google Shopping magyarországi megjelenése alaposan felforgatta az online marketing világát. Mivel mostanra a Google Ads gyakorlatilag telítődött, tehát alig van olyan jövedelmező kulcsszó, amelyre ne hirdetne valaki, a licit miatt értelemszerűen nőnek az egyes kattintásokért kifizetett összegek, ezért egyre több hirdetőnek érdemes elgondolkodnia azon, hogy hol húzza meg a határt, vagyis mekkora összeget éri meg kifizetnie egy potenciális vásárlóért.

Milyen változást hozott a Google Shopping?
Az egyes országokban évek óta működő Google Shopping hazai felbukkanásából azok tudtak a legtöbbet profitálni, akik a legkorábban ébredtek. Mint minden újdonság bevezetésekor, itt is versenyelőnyre tehetett szert az, aki az elsők között nyergelt át a Google kínálta új hirdetési formára. Ez azonban nem minden vállalkozás számára magától értetődő, itt ugyanis – a Google Ads kampányokkal ellentétben – kulcsfontosságú a termékadatok állandó karbantartása és a folyamatosan frissülő feed, ami sok cég számára csak célirányos fejlesztéssel valósítható meg.

Mi várható a közeljövőben?
A Google Shopping néhány hónap vagy év alatt várhatóan ugyanúgy telítődni fog, mint a Google Ads piaca. Az még a jövő kérdése, hogy egyszerűen csak magához csábítja az árösszehasonlító oldalak forgalmát, vagy sikerül plusz forgalmat generálnia ezzel, hirdetői szempontból azonban várhatóan az lesz az eredménye, hogy újra megnő a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing jelentősége.

A legtutibb recept
A tapasztalat azt mutatja, hogy a hirdetés és az organikus keresésben elért jó helyezés nem váltja ki egymást, hanem a kettő együttes jelenléte garantálja a legnagyobb százalékban a sikert. Vagyis rendkívül fontos a sok releváns tartalom, aminek egyik eszköze a rendszeresen megjelenő blogcikkek.

Távlatok
A Google hirdetési felületének átalakulása mellett az is szembetűnő, hogy a Facebook-kampányok egyre professzionálisabbak, illetve a YouTube-hirdetések is egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a piacból. Ez utóbbinak egyik oka a technika fejlődése, hiszen ma már nem kell profi stáb és sok milliós beruházás egy jó videó elkészítéséhez. A jó minőségű videóhirdetések áradata, a Google Ads kampányok hatékonyságának változása és a fokozatosan erősödő Facebook-kampányok egyben azt is jelentik, hogy egyre komolyabb szaktudást igényel az eligazodás az online hirdetések világában, ezért mindenképpen érdemes egy profi marketing ügynökségre bízni a kampányok menedzselését.

Kapcsolódó blog cikkünk:

társadalmi felelősség vállalás

Társadalmi felelősségvállalás az online marketingben

Az üzleti életben sok cég és vállalkozás van, amely nem éri be annyival, hogy profit termelését és maximalizálását tűzi célul maga elé, hanem ezen túlmutató küldetést is szeretne megvalósítani működése során…
Olvass tovább »

értékesítési előnyök tervezés

Hol és hogyan hirdessük az egyedi értékesítési előnyt?

Az online marketing egyik kulcsa az egyedi értékesítési előny, ami segít kiemelni cégünket a konkurencia tengeréből, éppen ezért rendkívül fontos a versenytársak minél alaposabb elemzése, nehogy mi is ugyanazzal a…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

ÉRDEKEL

PÖRGESD FEL ÉRTÉKESÍTÉSED!

A Drive Online Marketing segít Neked!

Ajánlatot kérek