Online marketing a válság alatt

A koronavírus terjedése nagy változásokat hozott a lakosság mobilitását illetően, és nagy mértékben megváltoztatja a vásárlási szokásokat is. A változásnak több szakasza, állomása lesz a közeljövőben, amelyek különböző megközelítéseket igényelnek a vállalkozók részéről.

Most az első szakaszt éljük, amikor hirtelen minden a feje tetejére áll, és az emberek azt sem tudják, hova kapjanak. Hirtelen mindent felvásárolnak, ami fontos, és sok mindenről lemondanak, ami nem nélkülözhetetlen. Szerencsére az emberi faj annak köszönheti túlélését, hogy alkalmazkodni tudott minden eddigi környezeti változáshoz. Ennek az alkalmazkodásnak a folyamatát szemlélteti a Kübler-Ross skála. Minden krízis során ezeken az állomásokon mennek keresztül az egyének.

A változás megértése grafikonon
Bár most még lefelé tartunk a lejtőn, néhány héten belül mindenki alkalmazkodni fog az új helyzethez, és elkezdi elfogadni a jelen helyzetet alapállapotként. Ezt követően ismét élni fogjuk az újfajta mindennapokat, és mindenki fogyasztani fog az esetlegesen megváltozott jövedelemszintjéhez mérten.

Az offline világban megjelenő távolságtartás feltehetően nagy forgalmat fog átterelni az online világba is. Ez egy lehetőség azok számára, akiknek eddig nem volt fizikai üzlete, hogy közel azonos feltételekkel versenyezzen a nagy áruházakkal az online világban. Vannak olyan piacok, amelyek már most is élénkülést mutatnak, mint például az IT eszközök vagy a magánegészségügyi ellátások.

Az biztos, hogy racionlizálni kell a hirdetési költéseket, de nem szabad hosszú távra szüneteltetni, mert akkor nem fogjuk látni, hogy mikor lépnek az emberek az elfogadás és továbblépés szakaszába, és kezdenek újra fogyasztani. A média mix-ből elsőre azokat az elemeket érdemes levágni, melyek csak márkaépítési célt szolgálnak, vagy a drágábban, nehezebben mérhetően hoznak megrendeléseket. Másrészt az offline marketingből lehet átcsoportosítani kereteket az online megjelenésekre, melyek csak egy kattintásra vannak a webáruházunktól.

A Drive Online Marketing csapata teljesen homeoffice-ból dolgozva felkészült, hogy segítsen minden ügyfelünknek megtalálni azon területeket és módszereket, amelyekkel hatékonyan lehet átvészelni a következő nehéz időszakot.

Kapcsolódó blog cikkünk:

Online marketing trendek

Online marketing trendek 2020-ban

Ahogy azt már augusztusban megjósoltuk, a Google Shopping magyarországi megjelenése alaposan felforgatta az online marketing világát. Mivel mostanra a Google Ads gyakorlatilag telítődött, tehát alig van olyan…
Olvass tovább »

társadalmi felelősség vállalás

Társadalmi felelősségvállalás az online marketingben

Az üzleti életben sok cég és vállalkozás van, amely nem éri be annyival, hogy profit termelését és maximalizálását tűzi célul maga elé, hanem ezen túlmutató küldetést is szeretne megvalósítani működése során…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

ÉRDEKEL

PÖRGESD FEL ÉRTÉKESÍTÉSED!

A Drive Online Marketing segít Neked!

Ajánlatot kérek