Mi menthet meg egy céget a koronavírus okozta gazdasági válságtól?

Bár még messze van a válság vége, mégis biztató, hogy az új fertőzések száma Nyugat-Európában elkezdett csökkeni. Mindeközben az emberek kezdenek hozzászokni az otthoni munkavégzéshez és a szigorú érintkezési korlátozásokhoz, így lassan ez az állapot válik az alapállapottá, ami csökkenti a pánik szintet.

Szinte minden iparágban már most tapasztalhatóak a koronavírus járvány gazdasági hatásai, de nagyon különbözőek a tünetek. Van, ahol teljesen lenullázódott a forgalom, mint az idegenforgalom bizonyos területein. Van, ahol drasztikusan lecsökkent a rendelések száma, és vannak olyan területek is, ahol élénkült a forgalom. A gazdaság szerencsére nem állt le, de sok fogyasztási szokás megváltozott. Például az offline vásárlások egy jelentős része az online térben csapódik le, ami nagy előny az e-kereskedőknek.

Ez a blogcikk azoknak próbál segítséget nyújtani, akiknek csökkent a forgalma, de nem állt le teljesen az értékesítése. Alább néhány ötlet és lehetőség, hogyan tudják ezek a cégek túlélni a válságot.

Az első lépés, amit gyorsan megtehet egy vállalkozás, hogy csökkenti a kiadásait. Ez egy fontos lépés, de sok vállalkozás életében a legnagyobb kiadást a bérek jelentik, így közép távon a költségcsökkentés nem oldja meg a problémát.

A létszámleépítés is lehet egy stratégia, de ezt ameddig lehet célszerű elkerülni, mivel a válság elmúltával nem lesz csapatunk, akivel újra felfuttathatjuk a vállalkozásunkat.

A fentiekből következik, hogy a túlélés egyik legjobb módja az online értékesítés felturbózása lehet.
De hogyan fogjunk hozzá ehhez a folyamathoz? A stratégiánkat két csoportra érdemes bontani:

1. Hogyan tudnám jobban segíteni, kiszolgálni a jelenlegi vevőkörömet?
A leggyorsabb növekedést a jelenlegi vevőkörben lehet elérni. Fel kell mérni, hogy kik is pontosan a vevőink és milyen szükségleteik vannak. Elképzelhető, hogy a meglévő beszállítói hálózatunkból tudunk olyan termékeket beszerezni, amire a vevőinknek most szüksége van. Az is lehet, hogy eddig is értékesítettünk olyan terméket/szolgáltatást, aminek most megnőtt a jelentősége, csak nem kommunikáltuk eléggé. Az is lehet, hogy csak szolgáltatási modellt kell váltanunk és az üzletünk helyett a webshopra vagy a kiszállításra kell helyeznünk a hangsúlyt. De lehet, hogy teljesen új termék vonalakat kell behoznunk, amelyek nem illenek a jelenlegi portóliónkba. Ilyen esetben segítséget jelenthetnek a bérwebáruházak, melyekkel 1-2 hét alatt létre lehet hozni egy új webshopot.
Hirdetési eszközök: A meglévő vevőkkel való kommunikációnak remek eszköze lehet a Google Ads és a Facebook remarketing kampányok, melyek segítségével azonnal elérhetjük weboldalunk korábbi látogatóit. Hasonlóan hatékony lehet a hírlevél küldés is.

2. Hogyan találhatok új ügyfeleket, vevőket?
Ennél a pontnál fontos, hogy felismerjük, nem állt még le a gazdaság, sőt, van akiknek most jobb a forgalma, mint a válság előtt. Meg kell találjuk azokat az embereket, B2B esetén vállalkozásokat, akiknek nem csökkentek a bevételei, így van még költési kedvük. Lakossági fronton például remekül teljesítenek az étel házhozszállítással kapcsolatos tevékenységek, de majdnem minden ház körüli munkával kapcsolatos terméket forgalmazó weboldal is komoly forgalmat bonyolít.. Ilyen lehet a kertészet, vízszerelés, szaniterek, faáru, bútorok. Szintén jó forgalmakat érhet el az a kereskedő vagy szolgáltató, aki nem halasztható szolgáltatásokat kínál, mint például a szerviz szolgáltatások.
Hirdetési eszközök: Az új vevők megtalálásában nagy segítség lehet a Google kereső hirdetések és a Google Shopping kampányok futtatása, hiszen ezen a helyen összpontosul a megmaradt fogyasztói igény.

Vállalkozni kalandos feladat, főleg ilyen nehéz időkben. Remélem ez a cikk gondolatébresztő lesz, és ad pár ötletet a továbblépéshez.

Amennyiben szeretnéd fokozni Google Ads vagy Facebook kampányaid hatékonyságát, szívesen segítünk egy Ingyenes Fiók audittal, amire itt jelentkezhetsz!

Kapcsolódó blog cikkünk:

Online marketing a válság alatt

Online marketing a válság alatt

A koronavírus terjedése nagy változásokat hozott a lakosság mobilitását illetően, és nagy mértékben megváltoztatja a vásárlási szokásokat is. A változásnak több szakasza, állomása lesz a közeljövőben…
Olvass tovább »

Online marketing trendek

Online marketing trendek 2020-ban

Ahogy azt már augusztusban megjósoltuk, a Google Shopping magyarországi megjelenése alaposan felforgatta az online marketing világát. Mivel mostanra a Google Ads gyakorlatilag telítődött, tehát alig van olyan…
Olvass tovább »

Drive online - fiók audit

INGYENES GOOGLE ADS VAGY FACEBOOK ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire működik hatékonyan cégetek Google Ads vagy Facebook Ads kampánya?
Fiókauditjaink során azt tapasztaltuk, hogy átlagosan a költségkeret 40%-a rosszul kerül elköltésre a fiókokban.

PÖRGESD FEL ÉRTÉKESÍTÉSED!

A Drive Online Marketing segít Neked!