+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

AdWords kampány optimalizálás automata szabályokkal

drive optimalizalasAdWords kampány optimalizálás a gyakorlatban

Egy AdWords kampány módszer, ami 10-20 óra időmegtakarítást eredményezhet havonta…

Hogy mit jelentenek az AdWords Automata Szabályai?

Ha egy Adwords kampányt egyszer már fáradságos munkával felfuttattunk és elértük, hogy a megfelelő áron szerezzünk konverziókat, akkor itt az ideje, hogy a rutinszerűen végzett kampány optimalizálási műveleteket a gépekre bízzuk. Erre kínálnak remek lehetőséget az Adwords Automata Szabályai, melyeket a Tömeges Műveletek menüben érhetünk el.

Erre figyeljen az adwords automata szabályok létrehozásakor!

De mire hozzunk létre szabályokat? A legalapvetőbb szabály, amire mindenkinek szüksége van, az a alacsony CTR-el (átkattintási arány) rendelkező kulcsszavak szüneteltetése. A 2 %-os átkattintási arány alatti kulcsszavak nagyon megdrágítanak egy adwords kampányt, és azt is jelentik, hogy nem keltjük fel a célközönség érdeklődését eléggé. Ezen kívül érdemes még kattintási költségre és elhelyezésre is automatizálni.

Hogyan működik az optimalizálás az automata szabályokkal?

  • Szabályokat létrehozhatunk kampány, hirdetéscsoport vagy kulcsszó szinten is.
  • Ehhez csak kattintsunk az Automatizálás gombra a kampány statisztikai ablaka felett.
  • Itt kiválasztjuk a számunkra megfelelő szabály sablon.
  • Adjuk meg a matematikai feltételeket!
  • Ne vigye túlzásba a kampány szabályok létrehozását!

Ami nagyon fontos, hogy az AdWords kampány szabályok létrehozását ne vigyük túlzásba! Egy fiókban, ha 4-5 szabálynál több van, azok már jó esetben ütik egymást és nem fogjuk tudni, hogy mi miért módosul. Arra is figyeljünk, hogy elég nagy időintervallumból vegyünk adatokat, ami alapján a művelet dönt, nehogy félrevigyük a kampányt! És végül mindig állítsunk be e-mail értesítőket egy szabályról és legalább az első időkben ellenőrizzük le a változások ésszerűségét!

A minap egy kampányban beállítottam egy új szabályt, ami 3. helyre optimalizálja a megjelenéseket kulcsszó szinten. Az első módosítás 314 kulcsszót érintett. Ennyi kulcsszó manuális elemzése az Adwords felületén eltarthatott volna akár 2-3 óráig is. Az automata szabályok által felszabadított időt pedig újabb összefüggések keresésére tudtam fordítani.

Üdv,

Ormándlaki Balázs

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Analytics

Mire kerestünk 2022-ben?

A kíváncsiság az ember egyik legfontosabb tulajdonsága, mert ebből táplálkozik a tudásvágy és a tanulás iránti motiváció. Nem túlzás tehát azt állítani, hogy az emberiség

Tovább olvasom »