Téged is szokott üldözni a Remarketing? Mi is az a Remarketing?
A Remarketing a XI. század legnagyobb marketing fegyvere. A lényege az, hogy egy webhelyen rögzítik azt, hogy te ott jártál, esetleg megadtad az e-mail címed, és ezek alapján személyre szabott üzeneteket tudnak megjeleníteni számodra a hirdetők. Neked az lesz az érzésed, hogy mindenhol az adott cég hirdet, és ez a nagyság látszatát kelti benned. A józan paraszti logika pedig azt sugallja nekünk, hogy aki ilyen nagy az biztosan sikeres és profi. Ennél fogva általánosságban véve a remarketing segítségével lehet a legolcsóbban profitot szerezni. Természetesen ez egy második körös eszköz, tehát kell egy alap kampány ami valahogyan forgalmat generál arra a pontra, ahol megjelöljük a látogatót.
Hogyan működik az Adwords Remarketing?
A Google AdWords-nek is van remarketing szolgáltatása. A Google egy süti segítségével követi a felhasználókat. Amint megérkezik valaki az adott oldalra, amennyiben engedélyezte böngészőjében a sütik telepítését, a Google máris elhelyezi a saját kódját és kész is. Innentől fogva akár 30 napon keresztül is üldözhetjük a látogatót a szöveges és vizuális hirdetéseinkkel. Utol tudjuk érni a látogatót a Youtube-on, a Gmail-ben, és több millió weboldalon, ahol a Google AdWords segítségével hirdetni lehet.
A kezdeti sikerek
Ez mind szép és jó, építjük a márkánkat, nő a forgalom is. Eleinte azzal hívnak fel az ügyfelek, hogy hihetetlen, hogy mennyit költünk reklámra, ott vagyunk a Youtube-on, az Indexen, az Origón és az NLCafén is. Azt gondolják, hogy nagyon megy a szekér és milliókért hirdetünk. Ideális esetben ez persze igaz is
Anomáliák a remarketingben
De egy idő után elkezdenek hívogatni az ügyfelek, hogy már a csapból is a mi reklámunk folyik, és elég idegesítő. Már rég nem érdekeli a látogatót az, amiért az oldalunkra tévedt, de mi rendíthetetlenül üldözzük a remarketing kampánnyal.
Tipikus eset, amikor hűtőszekrényt akartam venni, megnéztem az árakat és a paramétereket egy ár összehasonlító oldalon. Kb. 4 nap alatt el is döntöttem, hogy milyen gépet fogok venni és meg is rendeltem. Az hagyján, hogy a 4 nap alatt kb. 500 (igen, ötszáz) hűtőreklámot láttam, de ekkor még érdekelt is a téma. De a következő 26 napban már nem érdekeltek a hűtők, így kicsit bosszantó volt a maradék 3250 hűtő reklám. Ilyenkor a hirdetés már nem építi, inkább rombolja a márkát.
Mit lehet tenni, hogy jól működjön egy AdWords Remarketing kampány?
1. Állítsunk be napi megjelenés korlátot a hirdetéseknél!
Egy nap elég 20-30 alkalommal megmutatnunk a hirdetésünket a felhasználónak. Ebből talán 15-öt valóban lát is majd. Tudni fogja, hogy ott vagyunk, mi az ajánlatunk, de nem idegesítjük nagyon.
2. Határozzunk meg egy ésszerű időintervallumot, hogy meddig üldözünk valakit!
Miért hirdessünk olyanoknak, akik már rég megoldották a problémájukat? Nézzük meg, hogy mennyi az átlagos konverziós idő az adott kampányban, tehát az első kattintástól számítva hány nap telik el a vásárlásig. Ennél csak pár nappal vegyük hosszabbra a remarketing kampány intervallumát.
Nagyon fontos, hogy a fenti beállítások nélkül, nem csak romboljuk a márkánkat, hanem rengeteg pénzt dobunk ki feleslegesen az ablakon. Hiszen a felesleges, kattintás nélküli megjelenések csökkentik az átkattintási arányt, ami rontja az Adwords minőségi mutatót, ami a kattintási költség egyik számítási paramétere.
Tehát az Adwords Remarketing szolgáltatása egy kihagyhatatlan csodafegyver, amit mindenkinek használnia kell, de ezt is ésszel és szakértelemmel kell csinálni!
Remélem a fenti beállítások hasznodra lesznek a profitod növelésében!
Üdv,
Ormándlaki Balázs