+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Innovációs hullám a Google-nél 2016-ban

driveonline.hu2016 nyarán sok innovatív fejlesztés és változás látott nagyvilágot a Google AdWords-ben, ezek közül a legfontosabbak:
 

1.  Üres minőségi mutató: új és még nem kattintott szavak kapják az üres minőségi mutatót. Jele nem egy 0-ás szám lesz, hanem a “-“. A jelen hivatalos álláspont szerint megmarad egy újonnan felvett kulcsszó 6-os minőségi mutatójú, ahogy eddig is. Fontos, ha például van olyan automatikus szabály ami minőségi mutató alapján hajt végre változásokat, akkor azt vizsgáljuk felül.

2. Adaptív hirdetések: megérkeztek a Display Hálózatra az ún. adaptív hirdetések. Ez a hirdetésformátum áll egy szöveges, egy natív és egy kép részből. A 3 forma közül az fog megjelenni, amelyik jobban illeszkedik az oldalba, ahol a hirdetés megjelenik. Az AdWords fiókba ezt is lehet generálni sablonok alapján, ahogy az eddig is.

3. ETA hirdetések: megjelent egy új szöveges hirdetési formátum az Expanded text ads, tehát kibővített szöveges hirdetési forma. A régi formátumtól eltérően itt két darab címsor jelenik meg kéken és alatta egy hosszabb leírás. A két címsor 30-30 karakter lehet, amíg a leírás 80 karakterre növekedett. Mindkét formát lehet használni párhuzamosan. Tanácsos AB tesztelni a két hirdetési formátumot. Nekünk az eddigi tesztjeink azt mutatják, hogy nem volt kimagasló konverziósarány növekedés, viszont az átkattintási arány egyértelműen növekedett.

4. Kulcsszótervező: azokban az AdWords fiókokban, ahol nincs elegendő költés, ott ez az eddig ingyenesen használható eszköz nem lesz teljes verzióban elérhető, mert az egy kulcsszavakhoz például keresési volument csak tól-ig értékben fogunk látni. Ez a minimumköltés valószínűleg pár száz Ft lesz havonta, tehát csak azokat fogja kiszűrni, akik inaktív fiókban használták a kulcsszó tervezőt.

5. Hirdetéselölnézeti mód elküldése: egy linken keresztül van lehetőség elküldeni ügyfélnek vagy ismerősnek a hirdetés megjelenését, amire eddig nem volt lehetőség, ehhez be kell lépnünk a Hirdetéselölnézeti módba, majd csinálni egy próbakeresést és jobb oldalon a kék gombra kattintva tudjuk a linket legenerálni, amit tovább is küldhetünk.

6. Site link bővítmények: a kiemelő bővítmények mintájára most már a belső link bővítmény is megadható fiókszinten, nem kell minden egyes kampányhoz vagy ad group-hoz hozzárendelni.

7. Ajánlatkorrekciók: eszköz szintű ajánlatkorrekciónál lehetőség van az összes eszköznél módosítani az ajánlatot, illetve lehetőség van az ajánlatokat hirdetéscsoport szinten is állítani. Tehát most már külön célozhatunk csak mobilokat vagy csak táblagépeket, így az AdWords kampánymenedzserek tudják A/B tesztelni mind a 3 eszközt.

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek