A Google, mint a legtöbb jó hírű nagyvállalat, igyekszik a jótékony megmozdulásokkal jobbá tenni a világot. Erre a legjobb lehetősége a saját termékeihez való ingyenes hozzáférés biztosítása közhasznú civil szervezetek számára.
A Google ezt a tevékenységet Google for Nonprofits néven biztosítja és a két fő komponense az ingyenes Gsuite, azaz üzleti Gmail hozzáférés, valamint az Ad Grants, amivel a Google AdWords kereső hálózatán lehet hirdetni ingyenesen. Ez a két adomány nagy segítség egy hazai civil szervezet életében. A Gsuit hozzáférés akár évi 100 000 Ft megtakarítást is jelenthet, valamint hozzáférést a világ (de legalábbis a Föld bolygó) egyik legjobb levelezési szolgáltatásához. Ezen felül az Ad Grants havonta 10 000 USD Google AdWords hirdetési keretet biztosít majdnem minden közhasznú civil szervezet számára, minden hónapban, tulajdonképpen korlátlan ideig. Ez több millió forintot jelent havonta, ami óriási segítség a politika kereszttüzében égő, támogatásra éhező civil szervezetek számára.
Hogyan lehet jelentkezni az Ad Grants programba?
A nagy támogatási összeg miatt az utóbbi években rengeteget finomítottak az igénylés menetén, hogy ne lehessen visszaélni a rendszerrel, és hogy az összegek valódi segítő tevékenységeket támogassanak. Jelenleg a Tech Soup Org rendszerén keresztül lehet jelentkezni az Ad Grants programba. Ez a szervezet több száz világméretű tech cég társadalmi felelősségvállalási programját irányítja, mint például a Cisco, az Adobe vagy a Microsoft. Minden országban van helyi csapattal rendelkező leányszervezete, aki minőségben tudja auditálni a jelentkezőket, ellenőrizve azok valódi társadalmi hasznosságát. Magyarországon ezt a szerepet a NIOK égisze alatt működő Civiltech látja el.
De mit is jelent pontosan az Ad Grants?
A 10 000 USD keretet csak a Google AdWords keresési hálózatán lehet elhasználni, maximum 2 USD kattintási költséggel. Magyarországon ez az összeg még gyenge minőségi mutató esetén is a legtöbb esetben elégséges a megjelenéshez. Ez azt jelenti, hogy minimum 5000 kattintást lehet szerezni egy hónapban. De van olyan Ad Grants AdWords kampányunk, ami a jó minőségi mutató és az alacsony kattintási díjak miatt ennél jóval több látogatót hoz. A probléma csak az, hogy egy közepes méretű civil szervezet esetében nincs annyi keresés az adott segítő tevékenységre, hogy ezt a keretet elhasználják, így a legtöbb esetben parlagon hever az adomány 90%-a. Ezért fontos, hogy a for-profit gondolkodással ellentétben nem csak a közvetlen igényeket kell kielégítenünk az AdWords kereső hálózatán, hanem egy egyedi „szemléletformálásra” és „márkaépítésre” is szükség van. Tehát azonosítanunk kell a keresőszavak alapján olyan kulcsszó halmazokat és ezáltal látogatói csoportokat, melyek indirekt módon kapcsolódnak a tevékenységünkhöz vagy könnyebben érzékenyíthetőek, mint például a spirituális tevékenységekre kereső emberek.
Magyarországon viszonylag alacsony a Google Ad Grants kihasználtsága, így mi – a Drive Online Marketing és NIOK – közösen úgy határoztunk, hogy ingyenes tanácsadással segítjük a valódi segítő tevékenységet végző közhasznú civil szervezeteket a Google for Nonprofit regisztrációban és az AdGrants támogatás megszerzésében.
AdGrants kérdésekkel kapcsolatban írjon az alábbi email címre: balazs@driveonline.hu