A Facebook szuper marketing eszközöket biztosít a hirdetők számára, pl. a “Célközönség elemzési adatai”, vagy a “Facebook Analytics”. (Tudtad, hogy a Facebooknak is létezik már Analytics szolgáltatása?)
Mégis mindennek az alapja az úgynevezett Facebook Pixel. A valódi elemzésekhez, a Facebook hirdetések méréséhez, optimalizálásához, a célpiacunk lehető legjobb, részletesebb megismeréséhez a Facebook Pixel adja a táptalajt. A te weboldaladba telepítve van már ez a Facebook kód? Ha nincs, akkor még ma hívd fel a webesedet, és tegyétek be a Facebook Pixelt!
Miért van szükséged a Facebook Pixelre?
[/fusion_text][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]
Ha szoktál hirdetni a Facebookon, akkor elengedhetetlen. Ha jelenleg úgy hirdetsz a Facebookon, hogy nincs telepítve a Pixel kód az oldaladba, akkor inkább csak ismerkedsz a hirdetésekkel, de a valódi lehetőségeket nem használod ki, és nem tudod megfelelően optimalizálni a kampányaidat, csak vakrepülést folytatsz.
Ha most nem hirdetsz aktívan, de szeretnéd elemezni a weboldal látogatókat, akkor is rendkívül fontos adatokat tudhatsz meg a segítségével. Pl. milyen nemű, korú emberek járnak a weboldaladon, hol élnek, milyen Facebook oldalakat kedvelnek, mi az érdeklődési körük.
Valójában a Facebook-képpont használatával tudod mérni, hogy a hirdetésekkel elért emberek végrehajtják-e az általad elérni kívánt célokat, azaz a hirdetésedből születik-e konverzió. Pl. vásárolnak-e a weboldaladon, feliratkoznak-e a hírleveledre, kitöltik-e az űrlapodat. Ha ezek megvalósulnak, akkor melyik kampányból történik, melyik hirdetésre?
Hallottál már a remarketing megoldásokról? Amikor a weboldalad látogatóit újra elérheted egy pontosan célzott üzenettel. Ahhoz, hogy ilyen hirdetést tudj készíteni, és ne veszítsd el a weboldaladon járt embereket, szintén a Facebook-képpont használata szükséges.
Hol találod a Facebook Pixelt és hogyan lehet telepíteni?
Lépj a Facebook Vállalkozáskezelői fiókodba, majd az összes eszköz menüpontot lenyitva válaszd a „Képpontok” opciót.

Ezután nyomj a „Képpont létrehozása” zöld mezőre, és a generált kódot másold ki, majd küldd el a webfejlesztődnek, hogy segítsen beépíteni a weboldalad kódjába.

Végezetül nézzük, hogy mi is a Facebook hivatalos megfogalmazása a Facebook Pixelről:
„A Facebook-képpont egy analitikai eszköz, amellyel mérheted a hirdetési tevékenységed hatékonyságát, és megismerheted az emberek által a webhelyeden végzett műveleteket. A képpont adatai alapján lehetőséged van biztosítani, hogy a hirdetéseid a megfelelő embereknek jelenjenek meg, hirdetési célközönséget építeni, és elérni további Facebookos hirdetési eszközöket.”