Egy ideális világban minden ember azt a munkát végezné, amit szeret és amiben a legjobb teljesítményt tudja nyújtani. Elég körülnéznünk a szűk ismeretségi körünkben ahhoz, hogy megállapítsuk, nem élünk ideális világban, sokaknak ugyanis a munka nem más, mint szükséges rossz, amit el kell viselni, az élet pedig pénteken délután 4-kor kezdődik – jó esetben. De vajon szükségszerű, hogy ez így legyen?
Tény, hogy az emberek jelentős része boldogtalan a munkahelyén. Ez azonban nem csak az ő problémájuk. Tudományos kutatások bizonyítják, hogy a boldog tehenek több tejet adnak (egy 2013-ban publikált tanulmány szerint ha egy tehénnek nevet adnak, és néha megsimogatják, hálából akár évi 250 literrel több tejet produkál). Miért lenne ez másképp velünk, emberekkel? Aki jól érzi magát a munkahelyén, és szívesen látja el a rábízott feladatot, garantáltan hatékonyabban dolgozik, és jobb minőségű munkát végez, mint az, aki csak azt figyeli, mikor telik már le a munkaidő. Tehát a megfelelő ember megtalálása a megfelelő helyre nem szimplán „jófejség” egy cég részéről, hanem kőkemény üzleti érdek.
De vajon mi a legjobb módszer arra, hogy felkutassuk a vállalkozásunk számára legalkalmasabb munkavállalót? Egy ideális világban létezne egy hatalmas adatbázis, ahol mindenki feltüntetheti, mit csinálna a legszívesebben, a munkaadók pedig innen választanák ki azokat, akiket boldoggá tudnak tenni. A jó hír az, hogy ez az adatbázis létezik, a neve Facebook, és 3-ból 2 honfitársunk fent van rajta.
Természetesen ez még nem jelent garanciát arra, hogy aki például állatidomár szeretne lenni, az valóban tud bánni az oroszlánokkal egy cirkuszban, de mindenképpen hatékonyabb a Facebook segítségével toborozni a munkaerőt, mint apróhirdetést feladni vagy különböző állásportálokon próbálkozni. A pozícióra szabott hirdetések célzott eljuttatása a potenciális jelentkezőkhöz a lehető leghatékonyabb módszer, ami jelenlegi „majdnem ideális” világunkban elérhető. Tegyen velünk egy próbát!