Alig néhány héttel azután, hogy a Google bejelentette az AdWords és DoubleClick összevonását a Google Ads márkanév alatt, további új funkciókról számolt be a július eleji Marketing Live konferencián. A négy új funkció a Responsive search, a Maximize lift, a Local Campaigns és a Smart shopping mind abba az irányba mutat, hogy a Google egyre inkább az automatizált hirdetési beállításokat igyekszik támogatni. Vegyük sorra őket!
Responsive Search
A jelenleg még csak béta verzióban elérhető Responsive search arra a problémára keresi a megoldást, miszerint a felhasználók kimondottan nekik szóló reklámokat szeretnének látni a mobiljukon, ezért a Google azt találta ki, hogy a hirdetőktől minden termékről 15 headline-t és 4 description line-t kérnek be. Ezeket a Google Ads különböző kombinációkban kezdi tesztelni, majd visszajelzést küld arról, melyik teljesített a legjobban a különböző keresőkifejezésekre megjelenített reklámoknál, így a cégek kitapasztalhatják, mely címek és leírások a leghatékonyabbak.
Maximize lift
A YouTube már régen nem csak a zenehallgatásról szól, hiszen naponta több mint 1 milliárd (!) órányi videót néznek meg az emberek rajta, és egyes felmérések szerint bizonyos termékek (pl. autó) vásárlásakor minden második vevő egy YouTube-videó alapján dönti el, melyik modellt választja. A Maximize lift az AdWords Intelligens ajánlattétel segítségével próbálja meghatározni, hogy az adott hirdetés mennyire keltette fel a fogyasztó érdeklődését, és ez alapján fog még több reklámot megjeleníteni neki a szóban forgó termékről.
Local Campaings és Smart Shopping
A Local Campaigns arra a statisztikára reagál, hogy a Google adatai szerint az elmúlt két évben megháromszorozódott a „közelemben” típusú mobilos keresések száma, és az amerikai fogyasztók közel 80%-a két napon belül fel is keresi az így talált üzletet. Az új lokális kampány ezeket az üzletlátogatásokat próbálja ösztönözni azzal, hogy néhány adat megadása után optimalizálja a keresőben megjelenő találatokat a legfontosabb információk (pontos hely, nyitvatartás, értékelés) megjelenítésével. Ehhez kapcsolódik a Smart shopping kibővítése is, amelynél eddig csak a konverziós ráta növelését lehetett célként megadni, hamarosan azonban az új látogatók bevonzása vagy a boltlátogatások növelése funkció is elérhető lesz.