A Google folyamatosan igyekszik megtisztítani a rendszerét azoktól a hirdetésektől és hirdetési fiókoktól, amelyek megsértik a cég irányelveit. 2019-ben 2,7 milliárd hirdetést tiltottak le, és egymillió hirdetési fiókot töröltek.
Szintén nagyon komolyan ellenőrzik azokat a weboldalakat, amelyek a Google partneri hálózat tagjai, akik lehetővé teszik, hogy a felületükön megjelenjenek Google display hirdetések. 1,2 millió ilyen fiókot szüntettek meg és 21 millió weboldalról vették le a hirdetéseket. 2019-ben megnőtt a száma azoknak a hirdetéseknek, amelyek valamilyen módon adathalászási tevékenységeket igyekeztek leplezni, megszaporodott a száma a “clickbait” típusú hirdetéseknek és a személyi kölcsönöket megtévesztő módon propagáló Google Ads hirdetéseknek is.
A 2020-as év első hónapjaiban a meghatározó természetesen a koronavírus járvánnyal kapcsolatos visszaéléseknek a visszaszortása volt a Google életében. Több tízmillió hirdetést távolítottak el. Áprilisban például már egyáltalán nem lehetett arcmaszkot hirdetni, mert annyira sok volt a visszaélés. A cég új szűrési technológiát is fejlesztett, hogy minél hatékonyabban tudjon cselekedni.
A Google bejelentette, hogy hamarosan a Google hirdetési fiókját használó cégeknek igazolniuk kell majd magukat céges irataikkal, és a felhasználóknak lehetőséget fognak arra biztosítani, hogy ezekhez az adatokhoz hozzáférjenek.