A 2020-as év sok változást hozott az élet szinte minden területén, és a digitális marketing sem kivétel ez alól. Egyes trendek lelassultak, mások felerősödtek, és természetesen új irányzatok is színre léptek. Lássuk, mire számíthatunk a 2021-es esztendőben a Google vezető szakemberei szerint!
Egyenlőség
Bár a magyar piacon kevésbé éreztette hatását, az USA-ból kiinduló Black Lives Matter mozgalom végigsöpört az egész világon, és nagy hatással volt a fogyasztói magatartásra is. A Google adatai szerint megsokszorozódtak a feketék tulajdonában lévő vállalkozásokra vonatkozó keresések, illetve megnőtt azoknak a cégeknek a forgalma, amelyek nyíltan kiálltak a faji egyenlőség kérdése mellett, ami azt jelzi, hogy a fogyasztók egy jelentős része nem éri be puszta véleménynyilvánítással, hanem aktívan részt akar venni bizonyos társadalmi folyamatok felgyorsításában. A fogyasztók egyre tudatosabban vásárolnak, és kezdenek ráébredni, mekkora hatalom van a kezükben azzal, hogy ők dönthetik el, hol költik el a pénzüket.
Etikus adatfelhasználás
A világjárvány miatt egyre több ember használja az online felületeket és csatornákat, ezért egyre fontosabbá vált a személyes információk és adatok védelme. A fogyasztók azt várják el a cégektől, hogy azok vigyázzanak az adataikra, tegyék egyértelművé, mire használják fel azokat, és mit kínálnak értük cserébe. A digitális ökoszisztéma csak akkor működik, ha az emberek megbíznak benne. A cégeknek minden eddiginél nagyobb energiát kell fordítaniuk az adatok védelmére és a fogyasztók bizalmának megőrzésére, ha nem akarják elveszíteni vásárlóikat.
Az élet sütik nélkül
A performance marketing kulcsfontosságú eleme a mérés, a sikeres mérés pedig nagyban támaszkodik a sütikre, amelyek hasznos információkat küldenek arról, mit csinál a felhasználó, miután rákattint egy hirdetésre. Ez a gyakorlat azonban egyre kevésbé összeegyeztethető az etikus adatfelhasználás elvével, ezért fel kell készülnünk egy sütimentes világra, ahol az tud versenyelőnybe kerülni, aki minél több felhasználóról tud első kézből szerzett adatokhoz jutni. Egy nagy és erős digitális infrastruktúra kiépítésével idővel kevesebb adatból több és megbízhatóbb információhoz juthatunk.
Az online videók előretörése
A koronavírus miatt az elmúlt esztendőben a fogyasztók több időt töltöttek az otthonukban, mint korábban bármikor. Ennek egyik következményeként megnőtt az igény az online videótartalmakra. Előrejelzések szerint 2022-ben az internetes forgalom 80%-át online videók fogják kitenni, ezt a trendet pedig még jobban felgyorsíthatja, ha elhúzódik a kényszerű bezártság és otthonról dolgozás. A cégeknek ez új lehetőséget biztosít arra, hogy megszólítsák fogyasztóikat, ezért egyre több vállalkozásnak van YouTube-csatornája, és egyre gyakoribbak az élő YouTube-események egy-egy új termék vagy modell bemutatására.
Fenntarthatóság
A tavalyi év arra is rádöbbentett sokunkat, hogy modern civilizációnk a vesztébe rohan, ezért minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kapott a fenntarthatóság kérdése. A Google keresések tanúsága szerint megnőtt az igény a fenntartható élelmiszerek és ruhák iránt, és ezt a trendet a cégek sem hagyhatják figyelmen kívül. Nem véletlen, hogy a világ élvonalába tartozó vállalatok folyamatosan törekednek arra, hogy környezetkímélő technológiákat és megújuló energiát használjanak.
A mobilappok kulcsszerepe az üzleti növekedésben
2020-ban bolygónk lakói átlagosan havi 180 milliárd (!) órát töltöttek mobilapplikációk használatával. A tapasztalat azt mutatja, hogy a fogyasztók szeretik a vásárlásaikat megkönnyítő céges appokat, és aki egyszer letölti valamelyik vállalkozás applikációját, az hűséges vásárlóvá válik, és átlagosan háromszor annyit költ abban az üzletben, mint más okostelefon használók. Mivel ez a trend várhatóan 2021-ben is folytatódik, a cégeknek nagyobb figyelmet kell fordítaniuk az applikációs stratégiájukra.
A digitális marketing állandóan változó világában elengedhetetlen a szakértelem és az online marketing alapos ismerete – ha segítségre van szüksége, válassza a Drive Online Marketing tanácsadás szolgáltatását!