Semmi sem állandó, csak a változás, a siker pedig sokszor annak függvénye, ki milyen gyorsan tud alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. A Google 2021-ben ismét próbára teszi a hirdetők alkalmazkodóképességét, ugyanis a régóta érvényben lévő négy kulcsszó egyezés típus (broad match, broad match modifier, phrase match, exact match) helyett a jövőben már csak három közül választhatunk, ami nagyban befolyásolja a Google Ads kampányok felépítését. Nézzük, mit is jelent pontosan ez az újítás!
Broad match modifier + phrase match = updated phrase match
A két véglet, a széles célzásra használt broad match és a pontos célzást lehetővé tévő exact match változatlan marad, a két köztes kategóriát azonban egybegyúrta, és kicsit megváltoztatta a Google. Hivatalos oldalukon ezzel az ábrával szemléltetik a változást, ami jól összefoglalja a lényeget:
Ebből jól látszik, hogy az updated phrase match szűkebb célzást fog eredményezni az eddigi broad match modifier kulcsszavaknál, a New Yorkból Bostonba költöztető cég hirdetései ugyanis már csak azoknak az érdeklődőknek jelennek majd meg, akik ténylegesen ebbe az irányba akarnak költözni, a Bostonból New Yorkba igyekvők már nem fogják látni. A jelenlegi phrase match értelmezése ezzel szemben bővül, és például azt is elbírja, ha megváltozik a kulcsszavak sorrendje.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Leginkább azt, hogy a phrase match-re illetve a broad match modifier-re optimalizált kampányokat újra kell gondolni, és a hirdetéseket az új updated phrase match tulajdonságaihoz kell igazítani. A Google újítása bizonyos szempontból egyszerűsíti az eddigi helyzetet, ugyanis megszűnik a dilemma, hogy mit tegyünk, ha a broad match merítését túl tágnak, az exact match célzását pedig túl szűknek találjuk. Az is nyilvánvaló, hogy a negatív kulcsszavak használata az eddigieknél is fontosabb lesz, ha a lehető leghatékonyabban akarjuk elkölteni a hirdetésre szánt keretet.
Mikortól lép életbe a változás?
Az updated phrase match február 18-tól elérhető, de egyelőre csak angol, német, spanyol, francia, olasz, holland, portugál és orosz nyelven – tehát magyarul nem. Feltehetően azonban a magyar hirdetőknek sem kell sokat várniuk, a Google ugyanis azt ígéri, hogy a broad match modifier kulcsszavakat 2021 júliusáig teljesen kivezeti, így már csak egy szűk félévünk maradt az átállásra. Mint minden változás esetében, ezúttal is azok járhatnak a legjobban, akik a leggyorsabban kapcsolnak, és minél előbb alkalmazkodnak a megváltozott helyzethez azzal, hogy újrahangolják Google Ads kampányaikat. Ebben segíthet a Drive Online Marketing profi és lelkes csapata!