+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Az Apple iOS 14 ellehetetleníti a social hirdetéseket?

A jelen egyik legfontosabb digitális rendje a felhasználók adatainak védelme az interneten, és a Google után az Apple is reagált erre a maga módján, ugyanis bejelentette, hogy változtatásokat hajt végre az iOS 14 rendszerben, ezek a változtatások pedig hatással lehetnek az applikáció alapú felületeken – elsősorban az Instagramon és a Facebookon – megjelenő hirdetésekre.

Miről is van szó?

Az Apple arra törekszik, hogy az App Store-ban minden alkalmazás jelenítsen meg a felhasználóknak egy elriasztó hatású kérdést az iOS 14 rendszerű készülékeken. A kérdés arra irányul, hogy a felhasználók beleegyeznek-e abba, hogy más alkalmazások kövessék őket vagy adatot gyűjtsenek róluk.

A kérdés az új alkalmazások letöltésekor, illetve az alkalmazásfrissítések kapcsán fog megjelenni, felmenő rendszerben az iOS 14.5, iPadOS 14.5 és tvOS 14.5 rendszerektől kezdve. Az egyes alkalmazások termékoldalain a felhasználók megismerhetik az alkalmazás által gyűjtött adattípusok egy részét, valamint azt, hogy az információkat nyomon követik-e, illetve azok kapcsolódnak-e személyazonosságukhoz vagy eszközükhöz.

Mit lép erre a Facebook?

A Facebook az iOS14 rendszerű készülékeken úgynevezett összesített eseménymérés keretében igyekszik feldolgozni a Facebook-képpontból származó konverziós eseményeket, ezzel segítve továbbra is az eredményes kampányok futtatását.

Vállalkozásként mi a teendőnk, hogy továbbra is eredményes kampányaink legyenek?

  • Fontos a webhelyünk tartományának ellenőrzése.
    A tartományellenőrzéssel igazolhatjuk a domain tulajdonjogát a Facebook Business Managerben. Ezután pedig ajánlatos beállítani az összesített eseményméréshez szükséges, legfeljebb 8 konverziós eseményből álló pontokat.
  • A hirdetéskezelő fiókban megjelenő „Erőforrásközpont” teendőit is érdemes figyelnünk, ahol figyelmeztető üzeneteket kapunk a további változásokról.

Mivel a Facebook a hatékony digitális marketingkampányok fontos felülete, hirdetőként aligha van más választásunk, mint alkalmazkodni a változásokhoz. Ebben segítenek a Drive Online Marketing senior kampánymenedzserei!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Marketing stratégia

Mikor kezdődik a karácsony?

A kereskedelemben a karácsony és az azt megelőző karácsonyi szezon a legforgalmasabb időszak, ezért egyáltalán nem mindegy, mikor indítjuk el az erre vonatkozó hirdetéseket. Ehhez

Tovább olvasom »