+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Miért hirdessünk a YouTube-on?

A YouTube az internet – és így az egész világ – egyik legismertebb brandje, ugyanúgy része több milliárd ember mindennapjainak, mint a Facebook, a Google vagy az Instagram. 2005 februárjában alapították mint nyilvános videómegosztó webhelyet, ahová a felhasználók videoklipeket tölthetnek fel és nézhetnek meg. Robbanásszerű sikere volt, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy alig másfél évvel később a Google 1,65 milliárd dollárért vásárolta fel, a Time magazin pedig az év találmányának választotta. Az azóta eltelt 15 évben amatőr videók gyűjtőhelyéből az online tér egyik legfontosabb szereplőjévé és hirdetési platformjává nőtte ki magát, ahol a 18 éven felüli felhasználók naponta átlagosan 41,9 percet töltenek. Lássuk, melyek a legfontosabb érvek amellett, hogy a YouTube-on hirdessünk!

  1. Rengeteg elért felhasználó

A YouTube-on havonta több mint 2 milliárd bejelentkezett felhasználó fordul meg, ami ugyan kevesebb, mint a Facebook 2,7 milliárd felhasználója, de ne felejtsük el, hogy a YouTube-ot regisztráció és bejelentkezés nélkül is bárki használhatja, így a valós felhasználók száma jó eséllyel eléri, sőt, túl is szárnyalja a Facebook-profillal rendelkezők számát. Ez a 2 (3?) milliárd ember pedig naponta több mint 1 milliárd órányi videót néz meg a YouTube-on. Minden nap. Ezeknek a megtekintéseknek több mint a fele mobileszközökön valósul meg, és mivel a COVID-19 miatt otthonra beszorult emberek tömegének egyre nagyobb igénye van a szórakozásra, ez a szám folyamatosan nő. Mostanra a YouTube a Google után a második legnépszerűbb videókereső platform lett, ezért nem kérdés, hogy a jövőben mind nagyobb hangsúlyt kapnak a YouTube-videók a hirdetési kampányokban.

  1. Alacsonyabb hirdetési költségek

A YouTube különböző hirdetésformátumai lehetővé teszik, hogy akármilyen alacsony összeggel is elindíthasd a kampányodat, ugyanis nincsen minimálisan kötelező költés, te döntheted el, mennyit akarsz rászánni. Ráadásul, az általad kiválasztott beállításoktól függően, a legtöbb hirdetésformátum esetében csak akkor fizetsz, ha valaki ténylegesen végignézi a hirdetésedet. Nyilván te is számtalanszor kattintottál már a „Hirdetés átugrása” gombra – ha valaki ugyanezt teszi a te hirdetéseddel, az nem kerül egy filléredbe sem. A többi hirdetési platformhoz viszonyítva tehát alacsonyabb összegből lehet nagy tömegeket elérni a YouTube-hirdetésekkel.

  1. Kifinomult célzás

A jó hirdetési platformok egyik legfőbb ismérve a célzási hatékonyság, és a YouTube ebből a szempontból sem okoz csalódást. Minden segítséget megad ahhoz, hogy minél pontosabban meg tudd határozni, kik lássák a hirdetésedet. Kiválaszthatod az elérni kívánt célközönség nemét, életkorát, családi állapotát és érdeklődési körét. De nem csak nézőkre célozhatsz, hanem bizonyos csatornákra és videókra is, amelyek népszerűek az általad választott célcsoport tagjainak körében, ennek köszönhetően pedig kiváló konverziós arány érhető el a YouTube-hirdetésekkel.

Végezetül nézzük, milyen hirdetéstípusok közül választhatsz, ha a YouTube-on akarsz hirdetni:

 

Belevágnál, de bizonytalan vagy? A Drive Online Marketing tapasztalt szakemberei állnak rendelkezésedre! Kérj ajánlatot vagy részletes tájékoztatást szolgáltatásainkkal kapcsolatban, és ismerd meg, hogyan tudjuk fejleszteni az online marketing jelenléted!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Marketing stratégia

Mikor kezdődik a karácsony?

A kereskedelemben a karácsony és az azt megelőző karácsonyi szezon a legforgalmasabb időszak, ezért egyáltalán nem mindegy, mikor indítjuk el az erre vonatkozó hirdetéseket. Ehhez

Tovább olvasom »