+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

10 tipp a hatékony Instagram marketing érdekében

Az Instagram az egyik legfontosabb hirdetési felület az interneten. 1 milliárdnál is több aktív felhasználóval büszkélkedhet, akik naponta 4,2 milliárd like-kal értékelik a különböző tartalmakat. Az Instagram marketing azonban nem könnyű, a közösségi oldal ugyanis folyamatosan változtatja algoritmusát, és rendszerint nem a hirdetők szája íze szerint, de ha megfogadod az alábbi 10 jótanácsot, garantáltan hatékonyabbá teheted marketingedet az Instán.

  1. Használj üzleti fiókot

Cégek számára ez természetesen nem kérdés, ám azoknak szintén ajánlott, akik nem csak az ismerőseik szórakoztatására töltenek fel képeket és videókat. Hogy miért? Mert a legjobb Instagram eszközöket csak az üzleti fiókkal rendelkezők használhatják. Így ugyanis hozzáférsz az Instagram Insights nevű analitikai eszközhöz, linkeket szúrhatsz be az Instagram Story-kba, és hirdethetsz is ezen a felületen.

  1. Használd az Instagram Insights eszközt

Az Instagram analitikai eszközének segítségével rengeteg statisztikához hozzáférhetsz a fiókoddal kapcsolatban. Emellett részletes demográfiai adatokat szerezhetsz követőidről, így ellenőrizheted, hogy tényleg azokat sikerült-e megszólítanod, akiket szerettél volna. Az Instagram Insights minden egyes posztodról adatokat szolgáltat neked, valamint kiemeli a legjobban teljesítő bejegyzéseidet, amelyekből ötleteket meríthetsz, ha meg akarod ismételni azok sikerét.

  1. Ne tegyél közzé túlságosan „marketingszagú” posztokat

Sok cég elköveti azt a hibát, hogy úgy tekint az Instagram fiókjára, mint egy hagyományos hirdetési platformra, és a posztjai leplezetlen termékreklámok. Ezeknek a posztoknak nem sok értelme van, az emberek ugyanis nem azért mennek fel az Instára, hogy vásároljanak. Sokkal inkább arra vágynak, hogy valami szépet vagy szórakoztatót lássanak, esetleg tanuljanak valami újat.

  1. Alkalmazz szponzorált hirdetéseket

Ha üzleti fiókot használsz, létrehozhatsz szponzorált tartalmakat az Instagramon, akárcsak a Facebookon. A szponzorált hirdetésekben lehetsz valamivel direktebb, mint az organikus posztokban, de ha jót akarsz, továbbra sem bombázod banner hirdetésekkel a követőidet. A szponzorált hirdetések legnagyobb előnye, hogy így olyan felhasználókat is el tudsz érni, akik egyelőre nem a követőid.

  1. Legyen saját brand hashtaged

A branded (vagyis márkához kapcsolódó) hashtag fontos eleme a legsikeresebb Instagram kampányoknak. Minél több felhasználót tudsz rávenni, hogy a te hashtagedet használva posztoljon, annál több emberhez jut el az üzeneted és a branded. Vannak márkák, amelyek a lehető legegyszerűbb módon alkalmazzák ezt a módszert, mint például a #nationalgeographic. Más cégek ennél trükkösebb megoldást választanak, mint például a Red Bull: #itgivesyouwings (szárnyakat ad).

  1. Ösztönözd a rajongóidat tartalom létrehozására

Ha kifogytál az ötletekből, ösztönözd arra követőidet, hogy hozzanak létre tartalmakat helyetted. Találj ki hozzá egy frappáns hashtaget, és bíztasd arra a felhasználókat, hogy töltsenek fel fotókat egy adott témában ezzel a hashtaggel, te pedig megoszthatod azokat a többi követőddel.

  1. Posztolj a megfelelő időben és a megfelelő gyakorisággal

Sajnos nincs arra vonatkozóan kész recept, hogy kinek mikor és mennyit kell posztolnia a kívánt eredmények eléréséhez – már csak azért sem, mert a különböző célokhoz különböző stratégiákat ajánlott használni. Céloktól és célközönségtől függően iparáganként, sőt márkánként is eltérő eredményeket kaphatunk, ezért fontos tesztelni, és figyelemmel kísérni az eredményeket, hogy lássuk, nekünk mi válik be.

  1. Hozz létre Instagram Story-kat

Az Instagram Story-k remek lehetőséget kínálnak arra, hogy egy cég többet elmondjon magáról, mint amennyit egy különálló fotókból összeállított albummal el lehet. Egy Instagram Story-ban kombinálhatod a képeket és a videókat, ráadásul azok a feed tetején kapnak helyet, így nem kell attól tartanod, hogy elvesznek az algoritmus bugyraiban. 24 óra elteltével pedig nyomtalanul eltűnnek, így attól sem kell félned, hogy idejétmúlt információk bukkannak fel rólad egy online keresésben. És a legjobb az egészben, hogy kattintható linket is elhelyezhetsz bennük.

  1. Köss partneri kapcsolatot influenszerekkel

A legjobb influenszerek már rájöttek a siker titkára az Instagramon – általában sok éves kemény munkával jutottak el oda, hogy több százezres vagy milliós követőtáboruk van. Ezek a sikeres influenszerek segíthetnek abban, hogy megosztásaikkal megismertessék a fiókodat a követőikkel, de olyan is előfordul, hogy egy időre átveszik egyes brandek hivatalos oldalának a kezelését. Egy biztos: egy kreatív influenszer számtalan módon segíthet abban, hogy hatékonyabbá tegye Instagram marketingedet.

  1. Azt figyeld, amire szükséged van

Ne hagyd, hogy a hiúságod elhomályosítsa az éleslátásodat. A követők száma fontos adat, de csak akkor, ha kimondottan az a célod, hogy minél többen legyenek, ám ez esetben is sokkal lényegesebb, hogy milyen ütemben gyarapszik a táborod. Ha viszont a kampányod célja az elköteleződés növelése, akkor a kommentek és a mentések számának növekedése jelenti az igazi sikert számodra. Ha pedig a céged általános megítélésén szeretnél javítani, akkor az Instagram Story-kra érkezett benyomásokat és a profilmegtekintéseket kell árgus szemekkel figyelned.

Hasítani akarsz az Instán? A Drive Online Marketing szakemberei segítenek abban, hogy minél hatékonyabban tudd használni ezt a marketingeszközt!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Marketing stratégia

Így tereld a kampányodat

Háromrészes cikksorozatban mutatjuk be az online kereskedelem legforgalmasabb időszakát, a karácsonyi szezont. Az első cikkben azt vizsgáltuk meg, mikor is kezdődik a karácsony kereskedelmi szempontból.

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Vásárlási láz

Az online kereskedelem legforgalmasabb időszakával foglalkozó háromrészes cikksorozatunk első részében azt jártuk körbe, mikor kezdődik a karácsonyi szezon kereskedelmi szempontból. A második részben most a

Tovább olvasom »