Az Apple 27%-os részesedéssel rendelkezik az okostelefonok piacán, ami azt jelenti, hogy durván minden negyedik felhasználó iPhone-t használ, ezért egyetlen cég sem engedheti meg magának, hogy figyelmen kívül hagyja az iOS 14 adatvédelmi frissítését. De miről is szól ez pontosan?
Ami változik
Mostanáig, ha valaki nem akarta, hogy egy applikáció nyomon kövesse a más alkalmazásokban és weboldalakon végzett tevékenységét, akkor ki kellett bogarásznia a Beállításokban, hogyan tudja kikapcsolni ezt a funkciót. A tapasztalatok azt mutatják, hogy erre viszonylag kevesen vették a fáradságot. Az iOS 14 adatvédelmi frissítésének legfontosabb változása az, hogy mostantól, ha valaki letölt egy új alkalmazást az App Store-ból, akkor automatikusan felugrik egy ablak, amely megkérdezi a felhasználót, hogy engedélyezi-e a nyomon követést. A hirdetők attól félnek – joggal –, hogy a többség erre nemet fog mondani. Márpedig ez alapjaiban változtatja meg a hirdetési környezetet.
Hogyan hat a változás a Facebook hirdetőire
Jelenleg az a helyzet, hogy a Facebook képes nyomon követni, mit csinálunk más honlapokon és applikációkban. A Facebook ennek segítségével méri hirdetési kampányai hatékonyságát, illetve így gyűjti be azokat az információkat, amelyek révén minél pontosabban tud célozni. Ha az iPhone-nal rendelkező Facebook-felhasználók jelentős része mostantól nem engedélyezi ezt, akkor a Facebooknak és a közösségi oldalon hirdetőknek teljes egészében újra kell gondolniuk a stratégiájukat.
Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogyan érdemes megtervezni a Facebook hirdetési kampányokat ebben a megváltozott helyzetben.
- Célkeresztben az Android!
Hirdetési kampányaiddal mostantól kizárólag az Android felhasználókat vedd célba, elvégre az okostelefonnal rendelkezők majdnem háromnegyedét még mindig ők teszik ki.
- Válaszd ki a legfontosabb információkat!
Az iOS 14 adatvédelmi frissítésének másik újítása, hogy akik engedélyezik a nyomon követést, azokról is mindössze nyolcféle információt gyűjthetsz be domainenként, míg mostanáig ez nem volt korlátozva. Döntsd el, hogy számodra melyek a legfontosabb információk (oldal tartalmának megtekintése, regisztráció, vásárlás, stb.), és állítsd be prioritásuk sorrendjét.
- Igazold, hogy a tiéd a domain!
A Facebook azzal készül fel a szóban forgó frissítésre, hogy ellenőrzi az üzleti profilokat használók jogosultságát. Ha megerősíted, hogy a domain a tiéd, azzal biztosíthatod, hogy a honlapodon összegyűjtött információk eljutnak a Facebookhoz.
- Engedélyezd az értékoptimalizálást!
Az iOS frissítés életbe lépése után a Facebook kevesebb felhasználót fog nyomon követni. Ennek kompenzálására a Facebook eszközölt néhány változtatást az értékoptimalizálásban (Value Optimization). Az értékoptimalizálás lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy licitáljanak a legértékesebb felhasználókra, akik a legnagyobb valószínűséggel fognak vásárolni. E funkció használatához azonban hirdetőként meg kell felelned néhány feltételnek, többek között legalább 100 optimalizált vásárlást kell felmutatnod a honlapodon az elmúlt 10 napban.
- Frissítsd a Facebook SDK-t!
A Facebook azt javasolja, hogy minden hirdető frissítse a Facebook SDK-t (software development kit – szoftverfejlesztő készlet) legalább a 8.1-es vagy a 9-es verzióra annak érdekében, hogy továbbra is személyre szabott hirdetésekkel tudják megszólítani az iOS-t használó felhasználókat, illetve hogy alkalmazni tudják az értékoptimalizálást.
- Keress új stratégiákat!
Az iOS frissítésének köszönhetően Facebook kampányaid egy része el fogja veszíteni hatékonyságát. Keress új nyomon követési és célzási stratégiákat, amelyek segítségével kompenzálhatod a veszteséget.
Az iOS 14 adatvédelmi frissítése kétségkívül át fogja alakítani a Facebook hirdetési kampányokat, ám azt egyelőre nem tudni, pontosan hogyan és milyen mértékben. A változás azonban elkerülhetetlen, ezért aki nem akar lemaradni, annak lépést kell tartania a változó világgal. Ebben segítenek a Drive Online Marketing nagy tapasztalattal rendelkező és lelkes szakemberei!