+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Az online hirdetések jövője

A hirdetések kezdettől fogva kulcsszerepet játszanak abban, hogy az internet mindenki számára elérhető, és a legtöbb online tartalom ingyenes. A világ azonban változik, a felhasználók kezdenek felébredni Csipkerózsika-álmukból, egyre tudatosabban óvják privát szférájukat, és egyre inkább elvárják a cégektől, hogy azok tartsák tiszteletben személyes adataikat. A Google erre reagálva jelentette be, hogy a harmadik féltől származó sütik támogatásának megszüntetését tervezi a böngészők között piacvezető Chrome-ban.

Bizalom és fenntarthatóság

A harmadik féltől származó sütik kivezetése új stratégiát igényel a hirdetőktől, és úgy tűnik, hogy a rövid távú haszonszerzés helyett a hosszú távú építkezés lesz a siker kulcsa. Ez a hosszú távú építkezés pedig elsősorban a felhasználók bizalmának megszerzésén és megtartásán alapszik. A vásárlókkal való szoros kapcsolat kialakítása persze nem újkeletű dolog az üzleti életben, ám az online térben eddig meg lehetett kerülni ezt a lépést azzal, hogy a nagy cégek adatokat vásároltak a felhasználók vásárlási és egyéb szokásairól. Ennek azonban vége. Mostantól a sikeres üzleti modellek egyik legfontosabb eleme a felhasználók bizalma lesz.

Új megoldások

A Google ennek érdekében nem csak a harmadik féltől származó sütik támogatását szünteti meg, hanem új megoldásokat is kínál helyette. Ilyen például a FLoC (Federated Learning of Cohorts) nevű algoritmus, amelynek legfrissebb tesztjei igen biztató eredményekkel szolgáltak. A Google szerint a konverziós arány közel azonos (95%-os) marad a hirdetők számára, a felhasználók azonban így megőrizhetik magánszférájukat, mert az azonos érdeklődésű vásárlókat nagy, de anonim csoportokba osztják be, így nem kell attól tartaniuk, hogy személyes adataik és szokásaik beazonosíthatóvá válnak.

Új korszak

Szakértők egyetértenek abban, hogy mind a hirdetők, mind a felhasználók jobban célzott hirdetéseket, ugyanakkor a személyes adatok nagyobb mértékű védelmét akarják. Mivel minden az első kézből szerzett adatok felértékelődését vetíti előre, egyesek szerint ez az online marketing teljes újratervezését vonja maga után. Lesznek persze olyan szolgáltatók, akiktől továbbra is lehet majd harmadik féltől származó adatokat vásárolni, a Google azonban elkötelezett amellett, hogy egyetlen ilyen módszert sem fog támogatni, ez ugyanis ellentétes a felhasználók érdekeivel és elvárásaival.

Hatékonyan szeretnéd elkölteni online hirdetésekre szánt pénzed? A Drive Online Marketing minősített Google Ads szakértői segítenek felpörgetni a webáruházad forgalmát!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek