+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Stratégia nélkül hirdet a magyar kkv-k többsége

Az online marketing manapság már elengedhetetlen ahhoz, hogy egy vállalkozás sikeressé váljon, ugyanis egyre több vásárlást bonyolítunk az interneten, amire a koronavírus miatti kényszerű bezártság csak rásegített. Éppen ezért rendkívül sok múlik azon, hogy egy cég mennyire hatékonyan költi el a marketingre szánt büdzséjét az online térben. A 2020-ban indult Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) kutatássorozat idén tavasszal készült harmadik felmérése a hazai kkv-k online marketingtevékenységét vizsgálta – ennek eredményeiből gyűjtöttük össze a legfontosabb adatokat.

A Facebook a nyerő

A 200 céget vizsgáló, telefonos adatfelvétellel készített, reprezentatív felmérésből az derült ki, hogy a magyarországi kkv-k majdnem fele (45%) végez digitális marketingtevékenységet, ám e cégek túlnyomó többségének (88%) nincsenek előre rögzített célszámai az online kampányok eredményességének mérésére, 75%-uk pedig a digitális marketinghez rendelt büdzsével sem rendelkezik. A megkérdezett cégek harmada egyáltalán nem értékeli ki a hirdetések eredményét, míg a cégek fele (52%) nem tartja számon az online marketingben használható adathalmazt. A felmérésből az is kiderült, hogy a legnépszerűbb online hirdetési platform a Facebook, a cégek 40%-a reklámozza magát a közösségi oldalon.

Bukás

A kutatás készítői létrehoztak egy 10 pontos indexet, amely a felmérés összes területét figyelembe véve azt mutatja, mennyire fejlettek a kkv-k digitális marketing szempontjából. A 200 megkérdezett cég átlaga 2,6 pont lett – ha ez egy iskolai dolgozat eredménye lenne, aligha járna érte elégséges. A legjobban teljesítő 20% eredménye 6 pont volt, ami már jónak nevezhető, de az is kiderül belőle, hogy bőven van még lehetőség a javulásra.

Hatalmas fejlődési potenciál

Az online marketing sikerének kulcsa az adatok alapján történő tervezés, megvalósítás és értékelés lenne, ezt a szemléletet azonban még csak nagyon kevés kkv tette magáévá. A felmérésből tehát az derül ki, hogy a változtatásra nyitott cégek némi befektetéssel ugrásszerű fejlődést érhetnek el. Ennek érdekében több megoldás közül is választhatnak: kiképezhetnek egy erre a feladatra kijelölt munkatársat, alkalmazhatnak tapasztalt szakembert, vagy megbízhatnak egy digitális marketing ügynökséget, mint amilyen a Drive Online Marketing.

Forrás: https://piacesprofit.hu/kkv_cegblog/talalomra-koltik-a-penzuket-a-facebookon-a-magyar-kkv-k/

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Marketing stratégia

Így tereld a kampányodat

Háromrészes cikksorozatban mutatjuk be az online kereskedelem legforgalmasabb időszakát, a karácsonyi szezont. Az első cikkben azt vizsgáltuk meg, mikor is kezdődik a karácsony kereskedelmi szempontból.

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Vásárlási láz

Az online kereskedelem legforgalmasabb időszakával foglalkozó háromrészes cikksorozatunk első részében azt jártuk körbe, mikor kezdődik a karácsonyi szezon kereskedelmi szempontból. A második részben most a

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Mikor kezdődik a karácsony?

A kereskedelemben a karácsony és az azt megelőző karácsonyi szezon a legforgalmasabb időszak, ezért egyáltalán nem mindegy, mikor indítjuk el az erre vonatkozó hirdetéseket. Ehhez

Tovább olvasom »