„A legnagyobb motivációt az ügyfelek pozitív visszajelzései jelentik” – Miklósi Marcell kollégánk felkerült a WhitePress keresőoptimalizálással és marketinggel foglalkozó magyar szakemberek független TOP 50-es listájára!
A WhitePress innovatív tartalommarketing platform összeállította a keresőoptimalizálással és marketinggel foglalkozó magyar szakemberek toplistáját, és Marcell is helyet kapott a legjobb 50 szakember között. Ez alkalomból beszélgettünk vele.
Mit csinál egy SEO-szakértő?
A SEO, vagyis magyarul keresőoptimalizálás, annak a gyakorlati megvalósítása, hogyan növeljük a weboldalunkra érkező organikus forgalom (tehát nem fizetett hirdetés) számát a Google keresőből. Léteznek persze más keresők is, de a Google a maga 92%-os piaci részesedésével uralja ezt a területet, ezért a keresőoptimalizálás gyakorlatilag abból áll, hogy igyekszünk a Google algoritmusának kedvére tenni. Ez nem mindig könnyű, az algoritmus pontos működése ugyanis hétpecsétes titok, de idővel azért ki lehet tapasztalni, illetve figyelni kell a Google hivatalos közleményeit, néha ugyanis elejtenek egy-egy fontos információt ezzel kapcsolatban.
Hogyan kerültél ebbe a szakmába? Ha kisgyerekként megkérdezték, mi leszel, ha nagy leszel, öntudatosan rávágtad, hogy SEO-szakértő?
Természetesen nem, hiszen akkor még nem is létezett ez a szakma, de a marketing már középiskolás koromban is érdekelt, ezért ezen a vonalon tanultam tovább, mindig is izgatott, hogyan lehet hatékonyan ismertté tenni egy márkát, felfuttatni egy brandet. Az egyetemen aztán szembesültem vele, hogy a hagyományos – vagy úgy nevezett offline – marketing és az online marketing egyre élesebben kezd különválni, és utóbbinak az eszközeit a cégek csak felületesen ismerik, ezért ebbe az irányba képeztem tovább magam. Először az ügyfél oldalon dolgoztam, majd 5 évvel ezelőtt csatlakoztam a Drive Online Marketing csapatához, ahol jelenleg SEO tanácsadó és PPC Social Media szakértő vagyok.
Mi jelenti számodra a legnagyobb motivációt ebben a munkában?
Szeretek csapatban dolgozni, az online marketing, ezen belül pedig a keresőoptimalizálás is igazi csapatmunka, egy ügyféllel ugyanis általában 3-5 ember foglalkozik, hiszen megvan a szakembere a kulcsszókutatásnak, a szöveges tartalomgyártásnak, a linképítésnek és az adott weboldal technikai auditjának is – ezek mind elengedhetetlen részei a sikeres online jelenlétnek. A csapatmunka mellett a legnagyobb motivációt az ügyfelek pozitív visszajelzései jelentik.
Melyik projektedre, eredményedre vagy a legbüszkébb?
Szerencsére sok vállalkozás sikerességéhez járulhattam már hozzá az elmúlt öt évben, de ha mindenképpen ki kell emelnem egyet, akkor az Magyarország egyik legjelentősebb étel házhoz szállítással foglalkozó cége, amelynek sikerül évről-évre megtöbbszöröznünk az online forgalmát.