+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Fontos tudnivalók és teendők az új EU-s Meta szabályozásról, ami nélkül leállnak a kampányaid!

Az Európai Unió legújabb szabályozásai alapvetően alakítják át a Facebook és Instagram hirdetéseinket. Legújabb blogcikkünkben megvizsgáljuk az új szabályokat, amelyek 2023. június 21-től lépnek életbe, és segítünk megérteni, hogyan befolyásolják a hirdetéseinket, illetve mit tehetünk annak érdekében, hogy zökkenőmentes legyen az átállás, és a hirdetéseink ne álljanak le.

Az Európai Unió szabályozásai és a Facebook reklámok

Napjainkban minden hirdetési platformnak figyelembe kell vennie az egyes országok vagy régiók, mint például az Európai Unió, szabályozásait. Ezen szabályok hatására 2023. júniusától változnak a Facebook és Instagram hirdetések követelményei.

Új követelmények: a reklámok “kedvezményezettje” és “fizetője”

Az új szabályozás értelmében, ha a hirdetések célpontja az EU vagy a hozzá tartozó területek, kötelező megadni a hirdetésből profitáló személyt vagy szervezetet, azaz a “kedvezményezettet”, valamint a hirdetést finanszírozó személyt vagy szervezetet, azaz a “fizetőt”. Ezt akkor is meg kell tenni, ha a fizető és a kedvezményezett nem ugyanaz.

A változások hatálya: 2023. június 21.

június 21-étől ezek az információk kötelezőek minden új, másolt vagy módosított hirdetés esetén, amelyek az EU-t vagy hozzá tartozó területeket célozzák. Ha nem adjuk meg az információkat, a hirdetéseink leállnak.

A Meta Ad Library szerepe és az információ archiválása

Az év folyamán ezek az információk elérhetővé válnak a Meta Ad Library-ban, de magán a hirdetésen vagy a hírfolyamban nem jelennek meg. Egy évig maradnak a Meta Ad Library-ban, miután utoljára megjelentek.

Ki lehet a kedvezményezett és a fizető: példák a különböző esetekre

A hirdető feladata, hogy betartsa azokat a törvényeket és szabályokat, amelyek az adott országban érvényesek. A kedvezményezett és a fizető adatait számos módon lehet meghatározni. Például, ha egy kisvállalkozás önállóan hirdet, a “kedvezményezett” és a “fizető” ugyanaz lehet, azaz a szervezet neve. Ha azonban egy anyavállalat leányvállalataként működik, a “kedvezményezett” a leányvállalat vagy márkanév, a “fizető” pedig az anyavállalat lehet.

Hogyan adhatjuk meg a kedvezményezett és a fizető adatait: a lehetőségek bemutatása

Amikor a hirdetés célzása az EU-t vagy a hozzá tartozó területeket érinti, a rendszer felszólítja a hirdetőt, hogy adja meg a “kedvezményezett” és “fizető” adatait. Több lehetőség közül lehet választani hirdetéssorozat szinten, például a korábban már használt címkézések, a Meta által korábban ellenőrzött opciók, vagy szabadszavasan is beírható a név.

Fontos, hogy a hirdetők tisztában legyenek az új követelményekkel, és időben alkalmazkodjanak hozzájuk, hogy hirdetéseik zökkenőmentesen futtathatók legyenek. Az új szabályozások követése biztosítja, hogy a hirdetéseink megfeleljenek az EU szabályozásainak, ezáltal biztosítva a hirdetések jogilag megfelelő működését.

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Marketing stratégia

Mikor kezdődik a karácsony?

A kereskedelemben a karácsony és az azt megelőző karácsonyi szezon a legforgalmasabb időszak, ezért egyáltalán nem mindegy, mikor indítjuk el az erre vonatkozó hirdetéseket. Ehhez

Tovább olvasom »