Világunk állandóan változik. Megváltozik az, ahogyan információt keresünk, kommunikálunk, vagy éppen kikapcsolódunk.
Most egy újabb fordulópont előtt állunk: a Meta bejelentette, hogy egy előfizetéses változata is elérhető lesz a Facebooknak és az Instagramnak. (Az ingyenes mellett)
De mi áll a változások mögött, és mit jelent ez a gyakorlatban?
A Meta hivatalosan is bejelentette, hogy az európai uniós szabályozásnak megfelelően elindítja az előfizetés ellenében hirdetésmentes Facebookot és Instagramot. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók az előfizetés fényében teljesen megszabadulhatnak a hirdetésektől mindkét platformon. Az új lehetőség az Európai Unió és az Európai Gazdasági Térség országaiban, valamint Svájcban lesz elérhető.
Az előfizetési díjak azonban nem lesznek olcsók. Weben keresztül előfizetve havi 10 eurót, azaz nagyjából 3820 forintot fognak kérni, míg iPhone-on és Androidon – az alkalmazásboltok jutalékai miatt – 13 euró lesz az összeg. Ezen felül a Meta kiemelte, hogy a hirdetésmentesség minden Fiókközponthoz kapcsolt Facebook- és Instagram-fiókra vonatkozni fog, legalábbis 2024. március 1-jéig.
Összefoglaló, konklúziók:
A hirdetésmentes élmény biztosan sokak számára vonzó lesz, de az előfizetési díjak is jelentős terhet rónak a felhasználókra. A kérdés az, hogy mennyire lesznek hajlandóak a felhasználók fizetni a hirdetésmentes közösségi média élményért? És milyen hatással lesz ez a hirdetőkre és a marketing szakemberekre?
Ezen túlmenően érdemes megfontolni, hogy valóban zavaróak-e a reklámok? Sok esetben a releváns hirdetések nem idegesítőek, sőt, hasznos információkat vagy ajánlatokat kínálnak a felhasználóknak. Ha valaki nem szeretne látni egy adott reklámot, könnyedén tovább tud scrollozni anélkül, hogy az zavarná őt. Talán a kulcs nem a hirdetések teljes eltávolításában, hanem a releváns és értékes tartalom előtérbe helyezésében rejlik. Az elkövetkező hónapokban és években választ kaphatunk ezekre a kérdésekre.