2024. március 28-tól a Magyarországon működő (hazai és külföldi) webshopoknak biztosítaniuk kell, hogy a vevők a Magyar Posta szolgáltatásait is választhassák szállítási módként.
Fontos megjegyezni, hogy ez csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyeket a posta általános szerződési feltételei nem zárnak ki.
Ez a kötelezettség elsősorban a fogyasztók számára értékesítő webshopokat érinti. Amennyiben webáruházad kizárólag vállalati vásárlóknak értékesít, ez a változás nem fog érinteni.
Hogyan biztosítsd a postai szolgáltatást?
A webshop felületén módosításokra lesz szükség. A szállítási módok között meg kell jelennie a postai kézbesítés lehetőségének is, természetesen csak azoknál a termékeknél, amelyeknél ez lehetséges.
Mit tegyenek a bérwebshopok, illetve egyedi webshopmotort használó kereskedők?
Ha bérelt (pl. UNAS, Shoprenter, Shopify, Magento) vagy egyedi webshopmotort használsz, fontos, hogy a fejlesztőddel egyeztess a szükséges változtatásokról. A Magyar Posta már felvette a kapcsolatot a legnagyobb webshopmotor-fejlesztőkkel, de a jogszabályi megfelelésért a webáruház tulajdonos felel.
A változások elkerülhetetlenek, de megfelelő előkészületekkel könnyedén alkalmazkodhatunk hozzájuk. Fontos, hogy folyamatosan tájékozódjunk a változásokról és proaktívan kezeljük az új kihívásokat.
Ne feledd, a digitális kereskedelem világában a rugalmasság és a gyors alkalmazkodás kulcsfontosságú! Az új kötelezettség megfelelő kezelésével nem csak jogszabályi előírásoknak teszünk eleget, hanem ügyfeleink bizalmát is erősítjük. Ha szeretnéd felpörgetni a webáruházad eladásait, fordulj hozzánk bizalommal!