Egy arculatváltás mindig komoly döntés, amely mögött alapos tervezés és stratégiai gondolkodás áll.
Blogcikkünkben részletesen bemutatjuk, hogy miért döntöttünk az arculatváltás mellett, hogyan zajlott a tervezési folyamat, és milyen célokat tűztünk ki az új design megalkotásakor. Választ adunk arra is, hogy az új logó és színvilág hogyan segít minket abban, hogy még erősebben és összetettebben jelenjünk meg a piacon.
Miért terveztük újra az arculatunkat?
A Drive számos változáson ment keresztül az elmúlt két évben, emiatt pedig úgy éreztük, hogy a korábbi logónk és arculatunk már nem egyezik az értékeinkkel és az elképzeléseinkkel. Időközben megújult a szlogenünk is, valamint a meglévő arculatunkat elavultnak találtuk a mai trendekhez képest, így a belsős változásaink és a design világ megújulása miatt szükségessé vált a váltás / újra tervezés.
Mi volt a célja az új design megoldásoknak?
Az volt a célunk, hogy egy olyan időtálló logót tervezzünk, ami hosszú éveken keresztül hozzánk illően képviseli a céget. A következő stílusjegyeket vettük figyelembe a tervezéskor:
- modern
- sokoldalú
- skálázható
- dinamikus
- egyszerű
- könnyen befogadható
- időtálló
Hogyan állt össze az új logó és mi alapján válogattuk meg a színvilágot?
A nevünk (Drive) és az új mottónk (Maradj versenyben!) mind erős és egyértelmű üzenetek, így ezek adták meg az alap irányvonalat a logóterv elkészítéséhez. Első körben kerestünk egy modern, határozott betűtípust, melyet átalakítottunk / átrajzoltunk a saját igényeinkre és elképzeléseinkre. A DRIVE szó számtani közepe az I betű, melyből egy egyszerű és könnyen értelmezhető ikont terveztünk. A logóba épített ikon egy verseny zászlót jelképez melyet pár fokban megdöntöttünk, hogy szimbolizálja azt, hogy folyamatosan fejlődünk és mozgásban vagyunk. Ezen ötletek összessége egy modern, időtálló logotípia lett.
A színvilágot a tevékenységünk inspirálta: Online marketing ügynökség lévén mindenképpen egy vibráns, erős web-színt szerettünk volna elsődleges színnek, majd ehhez társítva egy markánsabb, mélyebb színt párosítottunk, hogy ezen színek kettőssége kiegészítse egymást és harmonikus összhatást biztosítson. A választásunk pedig a kék szín árnyalataira esett, amely a megbízhatóság, a produktivitás és a stabilitás színe.
Hogyan válik az új arculatunk skálázhatóvá?
A logotípiánkat úgy terveztük, hogy annak elemei (különösképpen az ikonná alakított I betű) többféle felületen is alkalmazható legyen, illetve képes legyen többféle formában és kivitelben támogatni a különböző arculati elemeket. Az ikonból így készülhet több különböző felhasználásra alkalmas grafikai elem, pattern, site icon – tulajdonképpen bármi, ami támogatja az arculatunk összképét és az arculattal átadni kívánt üzeneteket.
A logóterv és a színvilág megtervezése önmagában azonban nem válik arculattá: a végleges terveket követően minden meglévő arculati elemünk fejlesztésre szorult, többek között a social media és webes platformjaink, az online céges aláírásunk, a cégtábláink, reklám anyagaink (pl. rollup) és a különböző dokumentumaink (ajánlatok, kiajánlók, prezentációk) is megújultak – vagy éppen jelenleg is megújuló félben vannak.
Mint ahogy ügyfeleink számára is jól kidolgozott és látványos prezentációval készülünk a különböző projektek leadásakor, így ez nálunk sem maradhatott el: a logó tervet és az arculati elemeket egy közös reggeli belsős meeting keretein belül prezentáltuk a csapat összes tagjának. A prezentációt ezen a linken tekinthetitek meg: Drive Online Rebranding