+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Miért használunk Google Tag Managert a munkánk során?

Ahhoz, hogy sikeres marketing kampányokat futtassunk, elengedhetetlen a pontos mérés és a gyors reagálás. Ebben nyújt óriási segítséget a Google Tag Manager (GTM). Az adatgyűjtés és követés minden marketingstratégia alapköve, hiszen az adatokra építve lehet valódi eredményeket elérni.

Ügynökségként kiemelten fontos számunkra, hogy ügyfeleinknek a legjobb megoldásokat kínáljuk. A Google Tag Manager használatával nemcsak a követőkódok és mérési eszközök bevezetését tudjuk egyszerűsíteni, de olyan rugalmas megoldásokat biztosítunk, amelyek gyors és hatékony optimalizációt tesznek lehetővé. De vajon miért választjuk ezt az eszközt minden ügyfelünk számára? Ebből a cikkből kiderül!

Mi is pontosan a Google Tag Manager?

A Google Tag Manager (GTM) egy ingyenes, könnyen használható eszköz, amely lehetővé teszi, hogy különböző mérőkódokat (vagyis tageket) adjunk hozzá egy weboldalhoz anélkül, hogy közvetlenül módosítanunk kellene a webhely forráskódját. A GTM révén a marketingesek és elemzők könnyedén kezelhetik a különböző mérési és követési beállításokat anélkül, hogy fejlesztői támogatásra lenne szükségük minden egyes módosításnál.

Miért van szükség a GTM-re az online marketingben?

Az online marketingben az adatok összegyűjtése, mérése és elemzése az egyik legfontosabb feladat. Ahhoz, hogy pontosan mérni tudjuk az egyes kampányok teljesítményét, a felhasználók viselkedését, vagy éppen a konverziókat, különböző mérőkódokat kell elhelyezni a weboldalakon. Itt jön képbe a Google Tag Manager.

Korábban ezek a kódok közvetlenül a weboldal forráskódjába kerültek, ami azt jelentette, hogy minden egyes új igény fejlesztői beavatkozást igényelt. A GTM használatával viszont egyszerűen kezelhetjük ezeket a kódokat egy központi felületen keresztül, ami gyorsabb és hatékonyabb munkafolyamatot eredményez.

A tag-ek szerepe a weboldal követésében és optimalizálásában

A “tag” nem más, mint egy apró kódrészlet, amely különböző adatokat gyűjt egy weboldalról. Ezek az adatok lehetnek például:

  • Oldallátogatások,
  • Felhasználói interakciók (pl. gombnyomások, videómegtekintések),
  • Konverziók (pl. vásárlások, ajánlatkérések),
  • Remarketing célzások.

A GTM egyik legnagyobb előnye, hogy lehetővé teszi az összes ilyen tag kezelését egy felületről. (Pl. Facebook Pixel vagy Google Analytics, integrálhatóak a GTM-en keresztül)

Kevesebb fejlesztői munka, gyorsabb implementáció

Ahogy említettük, hagyományos esetben, amikor egy weboldalra új mérési kódokat, konverziókövetéseket vagy remarketing tageket kell elhelyezni, a fejlesztőknek közvetlenül a weboldal forráskódjában kell módosításokat végezniük. Ez nemcsak időigényes, hanem költséges is, hiszen minden kisebb módosítás esetén külön fejlesztői óradíjakat kell fizetni. Ráadásul, ha a fejlesztő nem érhető el azonnal, akkor a változtatások végrehajtása napokig vagy akár hetekig is elhúzódhat, ami késlelteti a kampányok futtatását.

A GTM használatával viszont ezek a feladatok elvégezhetőek fejlesztő bevonása nélkül. Mivel a GTM egy felhasználóbarát felületen keresztül működik, a szükséges követőkódokat, mérési tageket mi is be tudjuk állítani, ráadásul bármikor módosíthatóak anélkül, hogy a weboldal forráskódjába kellene nyúlni. Ez jelentős költségmegtakarítást eredményez, hiszen kevesebb fejlesztői erőforrást kell igénybe venni.

A Google Tag Manager tehát egy rendkívül hatékony megoldás az ügyfeleink számára. A kevesebb fejlesztői munkával járó rugalmasság és gyors reagálás mind hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfelek időt és pénzt takaríthassanak meg, miközben a marketing kampányaik még hatékonyabbak és pontosabbak lehetnek.

Iratkozz fel hírlevelünkre további tippekért és értékes tartalmakért, vagy kérd ingyenes Google Ads és Meta Ads auditunkat, és emeld vállalkozásodat a következő szintre!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek