+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Online marketing ügynökség vs. freelancer: melyik illik hozzád?

Amikor egy cég komolyan veszi az online jelenlétet, előbb-utóbb szembesül a kérdéssel: ki vigye a hátán a marketinget? Egy tapasztalt freelancer, vagy inkább egy jól szervezett online marketing ügynökség?

Elsőre csábító lehet egy szabadúszó szakemberrel dolgozni – rugalmas, olcsóbb, és akár gyorsabban is tud reagálni. De vajon hosszú távon is ez a legjobb döntés? Mi történik, ha kampány közben eltűnik? Ha kinövöd a tudását? Vagy ha egyszerre több csatornán kell profin teljesíteni?

Ebben a cikkben segítünk átlátni a különbségeket, és megmutatjuk, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, amikor marketingpartnert keresel. Akár most indulsz el az online térben, akár egy következő szintre lépnél, a válasz kulcsfontosságú lehet a céged jövője szempontjából.

Ki az a freelancer? Előnyök és korlátok

A freelancer, vagyis szabadúszó szakember jellemzően egyedül dolgozik, és egy-egy területre specializálódott – például Google PPC hirdetésekre, tartalomgyártásra, SEO-ra vagy grafikai munkákra. Rugalmas, gyakran gyorsan reagál, és mivel nincs mögötte nagy struktúra, az ára is kedvezőbb lehet. Ez különösen vonzó lehet kisebb cégeknek vagy induló vállalkozásoknak.

De a rugalmasságnak ára van: egy ember nem ért minden területhez, és ha leterheltté válik, az együttműködés is akadozhat. Nincs helyettesítés, nincs csapat, nincs biztonsági háló – ha egy freelancer kiesik, akár hetekre is megállhat a marketinged. A projektmenedzsment sokszor rád marad, és te fogod összefogni a kommunikációt, stratégiát, kampányokat.

Röviden: ha csak egy konkrét, kisebb feladatra keresel embert, a freelancer jó megoldás lehet. De ha komplexebb, hosszabb távú marketingre van szükséged, akkor könnyen szűk keresztmetszetté válik.

Mit nyújt egy online marketing ügynökség?

Az ügynökség mögött egy komplett csapat áll: stratégák, PPC specialisták, SEO szakértők, szövegírók, grafikusok, social media menedzserek, projektvezetők. Mindenki a saját területének mestere, így a munkád mindig hozzáértő kezekbe kerül – méghozzá párhuzamosan, hatékonyan, összehangoltan.

Egy jó ügynökségnél rendszerben gondolkodnak: nem csak egy-egy kampányban, hanem hosszú távú stratégiában, konverziókban, ügyfélszerzésben, megtérülésben. Van projektmenedzsment, rendszeres riportálás, átlátható folyamatok – és ha valaki kiesik a csapatból, más folytatja a munkát, te ebből semmit nem fogsz megérezni.

Ami talán a legfontosabb: egy ügynökség partnerként tekint rád. Nem csak végrehajt, hanem gondolkodik, javasol, ötletel, és vállalja a felelősséget az eredményekért.

Mikor éri meg ügynökséggel dolgozni?

Ha hosszú távra tervezel

Az online marketing nem sprint, hanem maraton. Egy-egy gyors kampány hozhat eredményt, de a valódi növekedést a stratégiai, hosszú távú gondolkodás alapozza meg. Egy ügynökség nemcsak a kampányokat kezeli, hanem segít az egész márkát építeni – tervez, kivitelez, mér és optimalizál.

Ha a célod nem csak túlélni, hanem növekedni, skálázni és dominálni a piacodon, akkor egy megbízható, jól összeszokott ügynökségi csapat a legjobb befektetés.

Ha komplex szolgáltatásra van szükséged

A marketing már rég nem csak egy jó Facebook posztról vagy Google hirdetésről szól. Weboldal-optimalizálás, SEO, PPC, social media, e-mail marketing, konverziónövelés – mind külön szakterület. Egy freelancer talán ért egy-kettőhöz, de egy ügynökség minden területet lefed.

Ha fontos a rendszer, a stratégia és az eredmények mérése

Egy profi ügynökségnél nem vakon lövöldözünk. Először felmérjük a céged helyzetét, megértjük az üzleti céljaidat, majd ezekhez illesztjük a marketingstratégiát. Minden kampányt tesztelünk, mérünk, riportálunk – és ha valami nem működik, azonnal javítjuk.

Rendszeresen kapsz riportokat, betekintést nyersz az eredményekbe, és pontosan látod, mire költöd a pénzed. Ez nem kiadás, hanem jól tervezett, megtérülő befektetés.

Ügynökséggel dolgozni: nyugalmat jelent

Nem kell aggódnod, ha a PPC-s nyaral vagy a grafikus megbetegszik. Egy jó ügynökségnél mindig van „B terv” – a csapat együtt dolgozik, egymást helyettesítve, támogatva. Így a kampányaid zökkenőmentesen futnak, függetlenül attól, mi történik a háttérben.

Sokszor a döntés ott dől el, amikor a két lehetőséget egymás mellé tesszük – és megnézzük, melyik mit tud adni a cégednek. Az alábbi táblázatban összefoglaltuk a legfontosabb különbségeket:

 

 

Szempont Freelancer Ügynökség
Költségek Alacsonyabb, de gyakran rejtett kockázatokkal Magasabb, de arányos a szolgáltatás szintjével és minőségével
Szakértelem Egy-két területre specializált Több szakterület, teljes marketing csapat
Folyamatok, rendszer Egyedi megoldások, sokszor ad hoc jelleggel Kidolgozott, átlátható és működő folyamatok
Stratégiai gondolkodás Ritka, főként kivitelezésre fókuszál Üzleti célokra épülő stratégiai tervezés
Kommunikáció Közvetlen, de kapacitásfüggő Projektmenedzseri támogatás, szervezett ügyfélkommunikáció
Skálázhatóság Limitált, lassan tud bővülni Könnyen skálázható, azonnali erőforrásbővítés lehetséges
Felelősség, garancia Korlátozott, nem mindenre vállal garanciát Szerződéses keretek, felelősségvállalás, garanciák
Helyettesítés, stabilitás Ha kiesik, megáll a munka Csapatszinten dolgoznak, kiesés esetén is megy tovább a projekt
Riportálás, mérhetőség Ritka, vagy nagyon alap szintű Részletes, rendszeres riportok, KPI-k alapján történő döntéshozatal

 
Minél nagyobb és ambiciózusabb a céged, annál inkább egy profi, megbízható ügynökségre van szükséged.

Freelancer: ha most indulsz, és egyszerű megoldást keresel

Ha még csak most kezded a vállalkozásod, minimális a marketingbüdzséd, és konkrét, egyszeri feladatra keresel segítséget – például egy logótervre, egy weboldalszövegre vagy néhány Facebook posztra – akkor egy freelancer jó megoldás lehet.

Ilyenkor még sokszor te magad vagy a marketinges, és egy szabadúszó csak kiegészít. Ez teljesen rendben van – de csak egy bizonyos szintig.

Ügynökség: ha komolyan gondolod a növekedést

Amint a céged elér egy bizonyos szintet – nő a forgalmad, több kampányt futtatsz párhuzamosan, komplexebb lett az értékesítési folyamatod, vagy új piacokat céloznál meg – onnantól nem engedheted meg magadnak a félmegoldásokat.

Ilyenkor már nem elég egy kreatív Facebook poszt vagy néhány jól célzott hirdetés. Stratégiai tervezésre, pontos kivitelezésre, következetes kommunikációra és folyamatos optimalizálásra van szükséged.

És ehhez egy tapasztalt, összeszokott, felelősségteljes ügynökségi csapatra van szükség – nem egy túlterhelt freelancerre.

A valódi kérdés tehát ez:

Szeretnél egy marketinges embert, aki néha segít, vagy inkább egy egész csapatot, amely elviszi a hátán a marketinged – úgy, hogy közben te a cégedre, ügyfeleidre és növekedésre fókuszálhatsz?

Mi nem csak kampányokat kezelünk: partnereid leszünk a növekedésben.

Több mint tíz éves fennállásunk során láttunk már piacot felépülni és összeomlani, követünk minden változást, tesztelünk, elemzünk – és nem elméletben értünk a marketinghez, hanem a gyakorlatban.

Dolgoztunk kisvállalkozásokkal és piacvezető multikkal is – minden ügyfél más, de a cél közös: eredményeket hozni.

Nem egy ember vagyunk, hanem egy összehangolt csapat

Nálunk nincs az, hogy „ma nem tudjuk elkezdeni, mert a szövegíró szabadságon van”. Minden területnek megvan a felelőse: PPC kampány, SEO, tartalommarketing, social media, design – hogy te csak az eredményeket lásd.

Mi nem csak végrehajtunk – gondolkodunk is helyetted, ha kell. Elemzünk, javaslunk, figyelünk.

Sajnos sok ügyfél tapasztalta már meg, milyen az, amikor egy freelancer eltűnik, nem válaszol, csúszik – vagy egyszerűen nem bírja már a feladatokat. Nálunk ilyen nincs. Stabil csapattal, rendszerekkel, garanciákkal dolgozunk. Ha valaki kiesik, más folytatja. A marketinged nem áll le – mi akkor is visszük, ha közben vihar van.

Átlátható folyamatok, rendszeres riportok

Nem szeretjük a „majd szólunk, ha kész” hozzáállást. Nálunk látsz mindent: mit csinálunk, mikor, miért és hogyan. Rendszeres riportokat küldünk, mutatjuk az adatokat, és ha valami nem úgy működik, nem szőnyeg alá söpörjük, hanem megoldjuk.

Ügyfeleink nem csak ügyfelek – partnereink

Hiszünk abban, hogy hosszú távon csak akkor működik jól egy együttműködés, ha mi is úgy kezeljük a te cégedet, mintha a sajátunk lenne. Nem sablonokkal dolgozunk, nem ígérgetünk lehetetlent – csak azt, amit valóban teljesíteni tudunk. De azt mindig.

Ha te is úgy érzed, hogy itt az ideje szintet lépni a marketingedben, és olyan partnert keresel, aki nem csak végrehajt, hanem segít is növekedni – beszélgessünk.

Kérj tőlünk egy rövid konzultációt – kötetlenül, nyomásgyakorlás nélkül. Meghallgatunk, felmérjük az igényeidet, és segítünk eldönteni, mi lenne a legjobb irány a céged számára.

Iratkozz fel hírlevelünkre további tippekért és értékes tartalmakért, vagy kérd ingyenes auditunk valamelyikét, és emeld vállalkozásodat a következő szintre!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek